Nusa Penida

vorige maand op Nusa Penida geweest en verbleven bij KUL Kul bungalows.
Weinig toerisme kan ik niet beamen was behoorlijk druk daar.
Erg weinig toeristische voorzieningen erg slechte wegen we hebben een paar uitstapjes over land gedaan maar dat is absoluut geen aanrader, bijzonder slechte wegen wij waren geradbraakt.
Wat wel echt een aanrader is is het snorkelen daar, we hebben een snorkeltrip gedaan en hebben op 3 plaatsen gesnorkeld prachtige vissen en adembenemend Koraal. We hadden ook gesnorkeld in Mejangan dat viel echt tegen dan. Staat zoveel geweldigs over geschreven maar veel van het koraal is aan het verbleken.
Nee, naar Nusa Penida ga ik niet meer had er meer van verwacht.

Heel bijzonder dit. Wij zijn vorig jaar op Nusa Penida geweest en het meeste wat je zegt klopt. Weinig toeristische voorzieningen, wegen buiten het dorp zijn slecht, maar dat vond ik juist de charme. Het toerisme kan ik absoluut niet beamen. Ik ben er 4 dagen geweest en heb circa 10 andere toeristen gezien. Het toeren op een scooter over de slechte paadjes richting een hagelwit strand waar we op zaten toen we een dolfijn zagen zwemmen terwijl we een goedkope nasi campur aten was een van de mooiste momenten van Bali!

Helaas konden wij vanwege de stroming niet snorkelen, maar het duiken daar was ook fantastisch. Heel erg veel vis, mooi koraal en een schildpad gezien!

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Hallo NiekR, het is natuurlijk in het oog vd waarnemer, inderdaad prachtig wat het waterleven betreft.
Wij hebben enkele jaren geleden een maand rondgereisd op Sumatra daar zijn we in die maand nog geen 10 toeristen gezien. Op Nusa Penida wel meer dan 100 tegengekomen in een paar dagen tijd.