Accomodatie op Nusa Penida of Nusa Lembongan

Hallo iedereen,

over een zestal weken vertrekken we naar Bali. Deze keer willen we zeker ook naar Nusa Penida of Nusa Lembongan.

We zijn voor ginder op zoek naar een accomodatie waar we volledig tot rust kunnen komen.
Kent iemand een betaalbare villa/bungalow/kamers die volgende eigenschappen combineert:

• Rustige lokatie
  • een mooi uitzicht op de zee
  • op wandelafstand van restaurantjes indien het eten in de accomodatie niet erg super is
  • dichtbij goede snorkelplaats

Bedankt voor de tips alvast!!!

Gr,
Dimi

Beste Dimi,
Wij zijn vorig jaar op Lembongan geweest en hebben bij Bali Belva verbleven (ca. €35,- per nacht). Mooie bungalows met uitzicht op zee. Fijn zwembad. Zeer vriendelijke eigenaren en je kunt er erg lekker eten. Prima uitvalsbasis om het eilandje te verkennen met een bromfiets. Wij hebben prachtig gesnorkeld (o.a. manta’s). Kortom een aanrader!

1 like

Ik verbleef in het Secret Garden Hotel van de organisatie Big Fish. Zij organiseren ook duik- en snorkeltochten. Vond het er heel leuk en relaxed en niet duur. Inmiddels heeft big Fish ook een ander wat duurder hotel erbij. In Secret Garden mag je gratis overnachen als je bij hun duikt of duikcursus volgt
http://www.bigfishdiving.com/accommodation.html

1 like

Ik kan ‘Ring Sameton Inn’ aanraden op Nusa Penida.
Ongelofelijk goed, ben hier 7 nachten geweest, de kamer zijn proper en groot + airco en warm water.
Het eten vond ik persoonlijk niet goed in het hotel, maar heb dit perfect opgelost door in de warungs in de buurt te gaan eten.

Ik raad Nusa Penida aan iedereen aan. In de reisboeken staat dat je er ongeveer 2 a 3 dagen moet verblijven. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn 8 dagen te kort waren en dat ik in maart terug vertrek om dan 18 dagen op het eiland te blijven. De mentaliteit, het eten, de natuur, … alles gewoon is daar prachtig.

1 like

Bedankt voor de tips!
We hebben uiteindelijk op twee plaatsen verbleven. Eerst 4 nachten in Sunrise Huts. Goed toeven voor weinig geld (€35/n). Hun ontbijt en eten zijn lekker.
Niet evident om de eerste keer je weg te vinden in het donker.
Daarna nog een nacht in Bali Belva. Was een klasse hoger op alle vlakken. Heel mooi en verzorgd allemaal. Was in verhouding wel stuk duurder (€50/n), maar dat verschil in prijs was ook merkbaar aan allerlei details.
Ligging van Bali Belva vond ik ook beter dan aan de andere kant van het eiland. Mooie plek om zonsondergang te bekijken op de kliffen op 2 minuutjes wandelen! Belva is zeker een aanrader! Bedankt Arie voor de tip!

Sofie, we hebben een daguitstap gemaakt naar Penida, en het is inderdaad een eiland waar ik ook een langere tijd zou kunnen vertoeven… Voor een volgende keer [emoji6]

Dimi

Dit is een oud toppic, maar raden jullie lembongan of penida aan met 2 kleine kinderen?

Dag Nicole Izzy,
hopelijk ben ik niet te laat met mijn antwoord.
Penida is een stuk minder toeristisch dan Lembongan, waardoor je minder voorzieningen hebt qua horeca. Het is wel veel groter en je kan er leuke ritten maken en heel mooie plekjes bezoeken.
Als je het wat levendiger wilt kies je beter voor Lembongan.
Het hangt wat van je voorkeuren af.
Je kan natuurlijk altijd een of meerdere daguitstappen doen naar Penida vanuit Lembongan.

Groeten