Nusa Lembongan - Bali - Gili Trawangan

Hallo,

In september ga ik samen met mijn vriendin 2,5 week naar bali. De eerste nacht slapen we in sanur om vervolgens de volgende dag naar Nusa Lembongan te gaan

Hier heb ik de eerste vraag over: 1: Vanwaar vertrekt de boot en wat kost dit ongeveer?
Wij willen vervolgens 2 of 3 nachten blijven om even bij te komen van de vlucht:
vraag 2: weten jullie goedkope overnachtingen? de meeste die ik kan vinden op internet zijn redelijk prijzig. Ik denk dan aan prijzen van rond de 30E/nacht voor 2 personen

Na Nasu Lem gaan we terug naar bali om daar 9 dagen rond te trekken.
We willen de noordkant graag zien . :(amed, lovina, candidasa, ubud) denk ik (nog andere tips)
vraag 3: Wat is een goede route voor 9 dagen bali. we willen zowel actieve dingen doen als culturele dingen

Vervolgens willen we de laatste 4 dagen naar Gili trawangan en daar zullen we in het beach house gili verblijven om vervolgens begin oktober weer terug te vliegen naar Nederland

wat bedoel je hier precies mee?

Hoi hoi,

1. De boot vertrekt vanaf Sanur, top dat jullie daar al zijn dan. Als je de boot 's ochtends neemt 7.45 ben je er in 1 uur en drie kwartier. Dit is de locale boot (mogelijk samen met meloenen op de boot) en kost zo’n 6 euro geloof ik. Je kunt ook een fast boot nemen, die is duurder. Ik ga over een week naar Nusa, ben benieuwd, hoor er goede verhalen over.
  2. vaak als je aankomt komen mensen al naar je toe of je hotel wilt, voor nusa weet ik dat niet, maar ik denk het wel. Heb ik op alle gili’s/havens gehad namelijk. Ons budget was zo’n 150.000 Rp (zo’n 13 euro) voor 2 personen. Vaak inlcusief ontbijt maar wel koud water maar dat went. Het is dan wel simpel maar ach, alleen slapen doe je er.
  3. Voor 9 dagen zou ik zeker even naar Lovina gaan. Tip: Angsoka hotel (inlcusief zwembad), supermooi familie hotel, het meest luxe wat wij hebben gehad voor ik geloof ook 150.000 rp.
    In Ubud zou je een fietstocht zeker moeten doen bij de rijstvelden en dan bezoek je ook een compound (klein klein klein dorpje met 1 grote familie) erg leuk.
    Ook het monkey forest in Ubud is leuk om heen te gaan.
    Je kunt een vulkaan gaan beklimmen in Bali, weet zo niet de naam maar ik heb een 2-daagse trip Rinjani (Lombok) gedaan. Zwaar maar wel gaaf.
    Verder de Gili’s bezoeken ook leuk, mijn voorkeur: Gili T (Rudys bar) en daarnaast Gili Meno om bij te komen en te genieten van de rust. Gili Air vonden wij tegenvallen, veel te veel restaurants voor te weinig toeristen.
    Anfijn, veel ideeen. Ik ga maar eens stoppen, zit nu in Kuta Bali, ook leuk als je van stappen houd maar na een paar dagen is het voldoende. Trouwens, Kuta Bali is de plek om surfen te leren, misschien ook een idee. Ik ken een goede surfleraar, mocht je contactgegevens willen hebben, laat het weten. Tip: schaf een Lonely planet aan, is best handig voor prijzen van en naar en hotels. Boek gewoon per dag, alles is mogelijk hier, op elke hoek wel een toerist office.

Groetjes wendy

1 like

Hey wendy! bedankt voor de tips! we hebben de plannen toch klein beetje aangepast.

2 hebben eerste 2 dagen sanur geboekt, dan hebben we 8 dagen niets gepland, vervolgens 5 nachten Gili T(chillen) en dan 2 dagen Kuta of Legian voordat we weer terug vliegen!

Monkey forest hadden we ook al gezien inderdaad en dat fietsen gaat zeker goedkomen. Wat vond je zo leuk in Lovina? Voor de dolfijnen hoeven we niet heen, aangezien we die bij eerdere reizen al genoeg hebben gezien :smiley:

hoelang blijf je nog op bali (woon je daar of stage oid?)

Hoi hoi!

Beetje late reactie maar ik heb 3 maanden gereisd. 2 maanden Indonesie, Java, Bali, Lombok en als klapper op de vuurpijl Flores.
Vervolgens Singapore en 4 weken Thailand.
Geen stage dus :slight_smile:
Hoe was jullie vakantie? Lekker genoten?
Hopelijk hebben de tips nog geholpen!

Groetjes Wendy