Begin december ben ik in Bali. Dit is een beetje mijn route, de gili eilanden wil ik zeker erbij doen en ook Nusa Lembongan, dit ivm duiken.
Heeft iemand nog aanvullende tips qua reistijd. Ben er nl nog nooit geweest, dus weet niet goed hoe ik bali moet voorstellen qua afstanden.
Ubud 2 nachten, Sanur 2 nachten, Nusa Lembongan 2 nachten, gili Trawanan 5 nachten. Ik heb dan nog 5 nachten over om ergens te verblijven en zat te denken aan Amed ((of in de buurt) 2 nachten, Lovina (of Munduk en om te duiken op Menjangan ) 2 nachten en de laatste nacht ergen terug in Ubud of Semiyak.
Hoop wat van de kenners te vernemen.
Je zou vanaf Trawangan met de snelboot naar Amed (2 nachten) kunnen gaan, dat is ook de kortste oversteek met de snelboot (en dat is fijn kan ik je vertellen [emoji6]) Verblijf dan in de buurt van Coral Garden, Amed is heel langgerekt en zijn eigenlijk een paar dorpjes naast elkaar.
Van Amed een paar dagen in Sidemen (2 nachten) verblijven. Wij vonden Sidemen een stuk authentieker, leuker en rustiger dan Munduk. Brommer (eigenlijk is het een motor) huren en lekker rondtuffen. En dan afzakken naar Seminyak of leuker nog Canggu om in de buurt van de luchthaven te zijn.
Menjangan is wel erg uit de richting hoor, lange reistijd.
Misschien is Nusa wel 3 nachten waard en dan 4 op Trawangan. Trawangan is wel echt party party, tenzij dat is wat je zoekt natuurlijk.
ik ben geen kenner (ik vertrek donderdag voor de eerste keer bali) maar ik geef je ons reisplan even mee :).
Wij verblijven eerst 3 nachten in sanur om wat te acclimatiseren (Mercure Sanur) .
Indien we willen kunnen we dan van daaruit wat uitstapjes doen.
Daarna beginnen we aan onze mini-rondreis met privéchauffeur van 4 dagen.
De eerste dag rijden we van sabnur naar Ubud met wat tussenstops.
Er staan dan 2 overnachtingen (Puri Gangga) in de buurt van Ubud op de planning, zodat we nog 1 dagje hebben om ubud te verkennen.
Daarna reizen we door van Ubud naar Lovina, met sightseeing (1 overnachting).
De volgende ochtend staan we extra vroeg op om de dolfijnen bij zonsopgang te kunnen zien en rijden we door naar Candi Dasa (met wat tussenstops onderweg) om dara ook weer 1 nacht te verblijven (Genggong). We hebben dit gekozen zodat we de volgende dag snel van Padang Bi naar de Gili’s kunnen.
Daarna pakken we dus de boot van padangbai naar Gili Meno, waar we 3 nachten blijven ( seri resort) en hopelijk lekker kunnen relaxen.
Als laatste verblijven we dan nog 4 nachten in seminyak (TS suites leisure).
Dit ligt niet TE ver van de luchthaven, en van daaruit kunnen we nog enkele leuke uitstapjes doen (waterbomb, Uluwatu, Diner in Jimbaran)
Is het realistisch om vanaf Trawangan in Amed aan te komen voor 2 nachten, dan 2 nachten sidemen en vervolgens 1 nacht Seminyak ? Of zijn de afstanden te ver ?
Ik zou de snelboot vanaf Trawangan wel van tevoren boeken, dan weet je zeker dat je een plekje hebt. Dat kan gewoon in de ‘haven’ op Trawangan.
Neem de vertrektijden niet al te nauw, jij moet natuurlijk wel op tijd je ticket ophalen maar ga er niet vanuit dat de boot ook op tijd vertrekt…[emoji6]