Nursus in the bush

(origineel bericht op be-more.nl)

Nursus in the bush

Hallo aleemaal, ik had net een berichtje af en met het versturen knikkert het internet er weer uit, dus nog een keer opnieuw, niet opgeslagen dus.

Goed gisteren dus een dagje met Kim op stap die een project leidt voor ondervoede kinderen en dan voornamelijk in het buitengebied. De gezinnen worden bij haar gemeld door arts of burgemeester en dan gaat zij er kijken wat er mogelijk is. Met minimale ondersteuning wordt vooral het ondervoede kind geholpen, pak meel, pap, melkgeld,eieren en gedroogde visjes voor de proteine. Gekeken wordt naar de mogelijkheden om zelf weer op de rit te komen. De ondersteuning wordt zo snel mogelijk weer afgebouwd. De gezinnen worden bezocht op een boda-boda, een lichte moter met chauffeuer die 2 personen achterop. Na de regen van gisteren was het echt cross country rijden en slippen. Dat ik dan een brandblaar oploop wil je niet zeuren als je ziet hoe de mensen hier een bestaan proberen op te bouwen. Het water van de boda drivers heb ik liever niet, wat zit erin? Dan maar wat modder, ik ben ingeent tegen tetanus.
Ongeloofelijk, en ook de kracht die vooral de vrouwen uitstralen, bijzonder. We zien teveel om hier allemaal op te schrijven maar ik vind het heel bijzonder dat ik mag meekijken en foto’s mag maken.
Onderweg naar huis nog een lekke band, sta je in the middle off nowhere. Gelukkig worden we weer opgepikt door een andere driver, het werd al bijna donker.

Ps. voetbaljongens volgende week wel winnen dus, dan heb ik iets om over op te scheppen hier, succes alvast. Gijs gefeliciteerd met je verjaardag! En heerlijk om jullie berichtjes te lezen, belangrijk dat jullie er zijn voor mijn gevoel. Dan blijft dit te behappen. Dikke zoen, Linda

(origineel bericht op be-more.nl)