Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de Nothern Territory,is het wel een beetje te bereizen in februari gezien het regenseizoen?
En kan je dan wel kamperen i.v.m de vele regenval?
Alvast bedankt voor de reacties:dag:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de Nothern Territory,is het wel een beetje te bereizen in februari gezien het regenseizoen?
En kan je dan wel kamperen i.v.m de vele regenval?
Alvast bedankt voor de reacties:dag:
Hallo Fransje,
het is net als in Nederland. Krijgen we een strenge winter of niet. De kans is groot maar de laatste jaren niet. Zo is het ook daar, je kunt probleemloos reizen en kamperen, je kunt ook dagen vast komen te zitten vanwege overstromingen. Hier het weer in Darwin door het jaar heen: Darwin Airport - climate, averages and extreme weather records
Moet je in februari? In Kakadu gaan verschillende tours in elk geval niet.
Hallo Willem,
Bedankt voor je info,had zelf ook al aardig gesnuffeld op internet en had al wel een beetje begrepen dat februari niet de beste tijd is om Nothern Territory te bezoeken.Wou toch nog graag extra bevestiging altijd handig om zoveel mogelijk info te hebben.W.b kamperen doelde ik op het noordelijke gedeelte i.v.m regenval.Wij gaan in een tentje en dan lijkt mij het niet een goed plan om daar te ga kamperen,tenzij je van raften houdt in je tent ; )Trouwens leuke site heb jij met handige info!
Ondertussen besloten om eerst naar omgeving Perth te gaan(ja omgeving is een ruim begrip : )heb gelezen dat daar ook heel bijzondere parken zijn om te bezoeken en het is niet het geijkte rondje wat iedereen doet en dat spreekt mij ook wel aan.Nog genoeg om uit te zoeken maar dat is mijn hobby en dus geen straf.
Oja ik las dat je op veel plaatsen op de BBQ kan koken maar is een benzinebrander misschien ook niet handig?Tja toch weer een vraag maar goed dat kan je het beste ook stellen aan een Australiedeskundige : )
Bedankt alvast maar weer!
Hallo Willem heb nog een vraag,is het de moeite waard om naar Cairns en Great barrier reef te gaan in februari ook i.v.m regenseizoen?
Ik wil namelijk binnenkort tickets boeken en ben nu bezig met een route samen te stellen.
Nogmaals dank voor de genomen moeite!!!
Hallo Fransje,
Hier het weer in Cairns, Cairns - climate, averages and extreme weather records Februari is de natste maand met 19 regendagen gemiddeld, dus… It’s up to you
Maar de zuid-westhoek van WA is waanzinnig mooi. Ons favoriete deel van Australië in onze favoriete staat. Ik kan je er het een en ander van toesturen via de mail, als je mij eerst een mail stuurt via dutchjumbo@dutchjumbo.nl.
De benzinebrander is niet zo’n goed idee, vooral in hoogzomer. Dan zijn ze vaak verboden, net als kampvuren. Hier vond ik de regels voor Victoria, die zijn eigenlijk over het hele land gelijk. Een gasbrander lijkt een beter idee. http://www.cfa.vic.gov.au/warnings-restrictions/can/
Ik hoor wel van je,
Groet,
Willem