Noorwegen (kano + trekken) - juli 2015

Hoi

Ik had eerder al een bericht geplaatst met mijn gedachten over waar ik deze zomer mogelijks naartoe wilde. Zo goed als iedereen reageerde met Scandinavië, dus ben ik overtuigd om terug die richting uit te gaan.

Mezelf kort voorstellen: ik ben een kerel van 34, woonachtig centrum België, single. Vorig jaar via dit forum contacten gelegd en een 8 dagen trektocht in Noorwegen gedaan: het was een geweldig avontuur waar ik nog steeds met een grote glimlach aan terugdenk!
Ik hou enorm van de natuur en haar landschappen en verleg graag eens mijn grenzen door nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ik ben iets minder de cultuurtoerist en citytripper; mag ertussen zitten als we flexibel zijn, maar niet als hoofdthema.

Omdat Noorwegen zo goed is meegevallen en ik echt genoten heb van de natuur, de rust, het weg-van-de-toeristen, zou ik terug die richting uit trekken. Om het wat anders te doen, dacht ik aan een 5tal tot 7tal dagen kano varen in Zweden met onderweg in het wild kamperen. Ik heb deze website ergens opgepikt ter inspiratie hetgeen me goesting doet krijgen: http://www.northandaway.be/zomer_ac…en.asp?cd=&svc=kanotochten_in_varmland_zweden
Ik ben nog aan het zoeken naar eventueel kanomogelijkheden in Noorwegen, maar daar stuit ik steeds op rafting, ook tof, maar niet om je een week te verplaatsen van A naar B met bagage hé.

Daarna (of ervoor of beide, kunnen we nog uitmaken als we concreet wat plannen) zou ik zeker nog wat willen rondtrekken, wellicht terug in Noorwegen.

Ik wil dit jaar een niet té streng en druk programma ervan maken… meer tijd voorzien om op mooie plaatsen even te blijven en niet van 's morgens tot 's avonds te trekken om dan pas om 21u de tent op te zetten, koken en slapen.
Een knappe Noorwegenreis maar met voor mij een iets te druk programma vind je op het andere forum elders: https://www.reisforum.info/threads/noorwegen-dovrefjell-jotunheimen-sunnmore.12236/

Laat maar wat horen als je mee wilt plannen. Sowieso juli 2015 en liefst langer dan een week (kano + trekken dan is 10 dagen of twee weken toch zeker een minimum denk ik)

Groeten, Donald