juli 2015 - 14 dagen Scandinavië of Corfu of Iberisch Schiereiland of Argentinië?

Gegroet geïnteresseerde medereiziger.

Mezelf kort voorstellen: ik ben een kerel van 34, woonachtig centrum België, single. Vorig jaar via reisforum.info contacten gelegd en een 8 dagen trektocht in Noorwegen gedaan: het was een geweldig avontuur waar ik nog steeds met een grote glimlach aan terugdenk!
Ik hou enorm van de natuur en haar landschappen en verleg graag eens mijn grenzen door nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ik ben minder de cultuurtoerist en citytripper: is ook wel tof maar dat maakt men hoofdje niet leeg dus flexibel kan het ingebouwd worden, maar niet als hoofdthema op de reis.

Deze zomer wil ik graag terug de wereld intrekken, het liefst van al terug Noorwegen en dit maal een maand, maar zo snel vergelijken met een vorige reis loopt nooit goed af. Dus het moet anders. Ik loop met enkele dingen in men hoofd, dus ik post ze hier en uit de forumreacties enof privéberichten zal ik verder wel keuzes maken veronderstel ik.

Scandinavië
Omdat Noorwegen zo goed is meegevallen en ik echt genoten heb van de natuur, de rust, het weg-van-de-toeristen, zou ik terug die richting uit trekken. Om het wat anders te doen, dacht ik aan een 4tal tot 7tal dagen kano varen in Zweden met onderweg in het wild kamperen. Ik heb deze website ergens opgepikt ter inspiratie hetgeen me goesting doet krijgen: Reis naar het Hoge Noorden met Noorderhuis | Wild van het Hoge Noorden
Ofwel kanotocht van een week en dan nog enkele dagen rusten en pootje baden op een camping aan een meer in Karlstad of de hoofdstad; ofwel kanotocht van 4dagen (of 7) en daarna nog eventjes de natuur in.

Corfu
Surfend op de gr-routes-site kwam ik uit op de Corfu Trail: Corfu Trail en hoe meer ik erover nadenk hoe meer goesting ik ook hierin krijg! Enkel de zandadder schrikt me wat af precies. Ik lees 171 km wandelen op 8 dagen. Of maak er 14 van op een rustiger tempo met tijd voor een duikje in de zee op een verlaten strand enz… Ik zie mogelijkheden van wild kamperen maar ook in een dorp een kamer zoeken. Juli is wel een hete maand, gemiddeld 31°C dus best wel een uitdaging, maar langs stranden en op karstheuvelruggen best een ander soort trektocht dan ik vorig jaar gedaan heb. De reisgids van deze route zou voor €10 in pdf downloadbaar zijn op een 15tal A4-bladen.

Iberisch Schiereiland
Een kennis ook van dat forum had het over eventueel een roadtrip doorheen Portugal, eventueel stuk noorden van Spanje (Verde) erbij. Elke dag uren in de auto zitten spreekt me van de drie het minst aan en ik ben al helemaal gene museum-fan, maar in combinatie met natuurparken (Algarve in Portugal en het eeuwig groene noordelijke deel in Spanje) ben ik flexibel wel overtuigd om dit te beleven als ik het buiten ook kan beleven.

Argentinië
Als ik typ dat ik ook even rondloop met gewoon de maand naar Argentinië te trekken en daar in het noorden rond te crossen, dan besef je wel dat het nog belange geen uitgemaakte zaak is wat ik deze zomer ga doen. Tickets retour zitten rond de €1000 bij schrijven maar voor de rest enkel maar teleurgesteld geworden door het feit dat het daar winter is en dat de prachtige natuur in het zuiden met Vuurland en Ushuaïa bedolven zullen liggen onder sneeuw en ijs en met de winterjas op reis doe ik liever niet. Het noorden en zowel noordwesten als noordoosten lijken me zeker ook de moeite. Bugdet ligt dan wel hoger.

Dus samengevat:

• ik wil op avontuurlijke natuurrreis: vanalles doen en zien en ook enkele dagen relax inbouwen
  • langer dan een week
  • enkel in de maand juli 2015 (ik heb al een andere vakantie geboekt van 1 - 8 aug)
  • klein groepje (4 personen ?) lijkt me ideaal maar hoeft niet per se
  • samen de reis verder invullen

Reageer en zet mij op het juiste pad! Bedankt alvast!

Hallo

Eerst en vooral zal ik mezelf voorstellen: ik ben Serhat Yildirim, een 19-jarige jongen woonachtig te Nevele (nabij Gent). Momenteel zit ik in m’n laatste jaar middelbaar onderwijs. In september 2015 zal ik de studie van burgerlijk ingenieur aanvatten, daarom wil ik deze zomervakantie genieten van mijn vrije tijd. En hoe geniet je het best, dat is door de wereld te ontdekken! De laatste tijd ben ik enorm gefascineerd geraakt door Noorwegen en Zweden. ‘‘Noorwegen, de Canada van Europa’’. Ik zou heel graag een reis maken door Noorwegen, aangezien ik de natuur wil ontdekken! Ik wil alles meemaken en zien waar we komen!

Vorige zomer heb ik 9 weken voor Jetair gewerkt in Turkije. Ik verbleef non-stop in verschillende resorts. Dit was een zeer leuke ervaring, maar het is tijd voor iets anders.

Ik ben u toevallig tegengekomen op reisgenoten wereldwijzer en ik denk dat we over dezelfde interesses beschikken. Hoe jij uw droomreis beschrijft, komt overeen met mijn droomreis.

Ik zou het liefst vertrekken rond +/- 3 juli.

Hopelijk ontvang ik nog een antwoord van u. Als je vragen hebt, stel ze maar!

Vele groeten

Serhat

Dag Serhat

Leuk dat je reageert en je meteen ook al voorstelt!
Als je pas eind september op de uniefbanken moeten starten, is het dan niet voordeliger voor je om in september op reis te gaan? Nu we proberen het zeker low budget te houden of de grote kosten toch op voorhand wat te berekenen en maken.

Er zijn een viertal mensen die gereageerd hebben, en allemaal is Zweden en Noorwegen de voorkeur dus dat is vrij duidelijk hè en gelijk hebben ze :grinning:
Zoals ik schreef wil ik het zeker graag met de reisgenoten uitwerken of alleszins een aantal dingen beslissen en vastleggen. waar ik zeker werk van wil maken (en dat is vastleggen op voorhand) is die kanotocht. Ervoor of erna heb ik nog niet overpeinsd. Men raadt ons zelfs aan om via Oslo de trein te pakken tot dat kanocentrum in Zweden, dus niets dat ons belet om na de kanotocht nog een weekje in Noorwegen wat aan te doen.
Wat bedoel je met rondreizen door Noorwegen? Vorig jaar was het met de trein vanuit Oslo 5u25 rijden tot een dorp het dichtst in het Scandinavisch Massief en vandaar na nog een laatste verse warme maaltijd beginnen wandelen en de bewoonde wereld verlaten. Dat is dagelijks eens iemand die je passeert and that’s it. Super! Uiteindelijk hadden we op 6dagen trekken een 90km afgelegd, een tempo dat we dit jaar liever zouden rustiger houden, dus minder km per dag.
Ik was wat in dezelfde richting aan het denken maar zoals ik zei, dat wil ik zeker bespreken om er samen een reis van te maken want veel is mogelijk.

Ik zal je een bericht prive sturen. Dan kunnen we via whatsapp of Facebook wat meer verkennen .

Dus als er nog mensen dit bericht lezen, de focus zal zo goed als op Zweden en Noorwegen liggen. Schrap Argentinië en Portugal maar.