Hoi!
Ik zou in juli 2016 (vanaf 9 juli tot eind juli is mogelijk) een tweetal weken in Noorwegen willen gaan kanovaren en hiken. Vliegtuig tot Oslo, overnachten in een hostel in de stad want Ryanair arriveert nogal laat in Oslo. Dag erna met openbaar vervoer (trein of bus) tot vertrekplaats. 3 a 4 dagen kanovaren en daarna hiken. Het zal voornamelijk kamperen worden en eigen meegebrachte vriesgedroogde maaltijden verorberen worden in de wildernis, maar af en toe kan zo’n berghut op de weg ook wel eens ingelast geworden voor maaltijd, overnachting en vooral de warme douche. Hangt vooral van omstandigheden, het weer, natte kleren, de goesting enz af… Om een idee te hebben: gemiddeld overnachtte ik vorige jaren ongeveer de helft in de tent en de helft in een hut of een hostel.
Na even bezig te zijn heb ik al wel wat gemaild en uitgestippeld maar dat staat nog allemaal niet vast dus aanvullingen kunnen zeker. Ik zou in de hike dit keer een toeristische trekpleister willen insteken zoals de Trolltunga bij Odda wat me daar wel een adembenemende regio lijkt om de trip te eindigen. Maar onderweg is hiken meestal rustig en vooral zonder al te veel toeristen ![]()
Na wat gemail met een B&B uitgebaat door Vlamingen daar zou de kanotocht in orde kunnen zijn: drie langrekte fjorden (met stukje rivier) waar we flexibel kunnen kanovaren, aan de oevers wildkamperen, vuurtje stoken, en op het moment zelf mogen beslissen (afhankelijk van het weer enz) na hoeveel dagen ze de kano’s komen oppikken.
We zouden zelfs met een ferry (en kano op ferry) kunnen terugvaren naar startplaats als we willen.
Na kanotocht zou ik dan een hiking willen doen, een 100 km wat op 9 dagen dus een rustig tempo om veel pauzes in te lassen en echt te genieten van de natuur.
Voorlopig zijn we nog maar met twee (net geen 30er en ikzelf 35) dus laat wat van je horen als je interesse hebt!