Noord-West-Mexico

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar naar Noord-West-Mexico en zijn nog een beetje zoekende m.b.t. hoe en wat. Waarschijnlijk starten we in Chihuahua om vervolgens door de Sierra Tarahumara(kopervallei) naar de kust te reizen. Aansluitend kunnen we doorreizen richting Mazatlan, of we steken de Zee van Cortez over naar Baja California.

Heeft er iemand ervaring met dit gebied en eventueel goede tips?

Alvast bedankt!

Grtn, Robert

Echt niemand?

Nee sorry… ik ben afgeslagen naar het noord-oosten, blijkt westelijk ook fantastisch te zijn!

Hi Hitch,

tickets hebben we alvast gereserveerd, heen 02-09 A’Dam-Houston-Chihuahua en terug 22-09 Mazatlan-Houston-A’Dam. Deze “Open-Jaw” constructie was gelukkig niets duurder en we kunnen lekker lang over alles doen zo. Ik moet er niet aan denken overhaast door de “Barranca del Cobre” te gaan :wink:

We hebben ondertussen al heel wat informatie gevonden, dus alles komt goed.

Grtn, Robert

Goed man!!! Die hoek pak ik ook nog eens mee, continental heeft er mooie vliegprijzen. Heel veel plezier!!! :banana:

De kopervalei is zeker de moeite. Als je erdoortrekt met de trein neem dan 2de klasse, die is namelijk net hetzelfde als 1ste klasse en goedkoper.
Mazatlan is ook de moeite, al ben ik er niet geweest.
Als je naar Baja California wil, doe dan enkel het zuidelijk gedeelte aan. In het noorden valt er weinig te beleven en is het lang niet zo mooi (met enkele uitzonderingen natuurlijk).
Wat aan te raden valt in Baja:
Bahia de Los angeles
Mulege en verder naar beneden cabanas in Bahia de conception
Loreto
La Paz
Verder zijn er een hele rits kleinere strandjes die moeilijker te bereiken zijn met het openbaar verkeer.
Als je van surfen houd is moet je de pacifico kust van baja Cal. bezoeken.
De woestijn is schitterend.
veel te veel.

Naar de cabos zou ik niet gaan, veel te duur en overroepen.

De ferry van Mazatlan naar La Paz kost 850pesos wat zo’n 70€ is. Vanuit Los Mochis (tevens de aankomstplaats van de kopertrein) betaal je 650pesos.