naar het noorden

Hallo,

Wij gaan eind augustus naar Mexico city en willen van daar uit 3 weken met de auto een rondje maken door het noorden. In ieder geval naar de barranca del cobre. Iemand tips of ervaringen?

groetjes Els :vak01:

Hi Els,

da’s een flink rondje zeg voor drie weken :smiley:

Ik kan je aanraden om vanuit DF via Tula naar het noorden te reizen. Teotihuacan bezoeken jullie ook? Blijven jullie ook een paar dagen in DF?

Guanajuato en Zacatecas liggen waarschijnlijk op jullie route, dus die zou ik sowieso niet overslaan.

Hoe willen jullie naar het noorden rijden, via Torreon of Durango?

Als je lang Durango komt kun je de oude woning van John Wayne bezoeken, die daar het grootste deel van zijn westerns heeft gedraaid. Vanuit Durango kun je via Hidalgo del Parral naar Chihuahua. Parral is een erg leuk plaatsje en omgeving voor een dag of twee en veel toeristen zal je er beslist niet tegenkomen. Je hoeft niet helemaal door naar Chihuahua, want je kunt op 2/3 vanuit Parral naar Chihuahua richting Creel. Vanuit Creel begint de Canyon zo’n beetje en je kunt met de auto tot aan Areponapuchi komen. Vanuit Arepo kun je prachtige wandelingen maken en heb ik als tip Cabanas Diaz voor je overnachting en eten. In Creel hebben wij geslapen bij Hotel Korachi, leuk en niet duur.

Laat maar weten als je meer vragen hebt.

vergeet ook Querétaro niet… :wereld:

Bedankt voor de reacties tot nog toe. Querétaro gaan we niet halen ben ik bang, da’s toch in Baja? Tja en wat is een flink rondje, in 3 weken rij je ook van Amsterdam naar Bamako terwijl je dan onderweg best nog leuke dingen kunt doen. Da’s ook een dikke 8.000 kilometer. Om op het “rondje” terug te komen. Het is denk ik moeilijk om het gebergte bij de canyon over te steken en terug te rijden langs de kust. Weten jullie of dat haalbaar is of is er een andere leuke route terug naar DF, we willen niet twee keer hetzelfde stuk rijden.

Hi Els,

dan kun je eventueel via Torreon naar Chihuahua rijden en van daaruit naar Creel etcetera. Terug via Parral en Durango en verder naar Mazatlan. Vanuit Mazatlan kun je langs de kust naar het zuiden rijden. Vanaf Puerto Vallarta kun je via Guadalajara terug richting DF, maar verder naar onderen kun je via Uruapan of via Taxco etcetera terug. Ligt aan de tijd die je hebt en hoeveel kilometers je kunt en zou willen rijden richting zuiden.

Succes!

Queretaro niet? Je passeert de stad als de autosnelweg naar het noorden neemt.
Maak je geen zorgen over de 3 weken, die zijn m.i. voldoende.