Noord West Amerika

Wij zijn 2 jaar geleden in West Amerika geweest en hebben toen een rondreis gemaakt van LA naar Grand Canyon, Monument Valley, Bryce, Zion, Las Vegas, Yosemite, San Francisco en weer terug naar LA.

Volgend jaar zouden we graag weer naar het Westen willen gaan en dan Rocky Mountains NP, Grand Tetons, Yellowstone, Glacier NP, The Badland, Custer State Park en Mount Rushmore willen bezoeken. Heeft iemand ervaring met deze route? Wat is een logische stad om te arriveren en om weer terug te vliegen? Zijn er nog andere mooie parken of plaatsen die de moeite zijn op deze routen?

Ik hoor graag jullie tips en ideeën over een dergelijke reis. We willen in juni gaan en gaan ongeveer 3 weken.

Als je in de buurt van Mount Rushmore bent zou ik ook de Crazy Horse memorial checken. Devil’s Tower National Monument ben ik niet geweest maar zou ik nog wel eens naar toe willen.

Met al die bestemmingen bij elkaar lijkt een rondje vanaf Denver het meest logisch. Kwa directe vluchten is Calgary nog het dichtst bij een van deze bestemmingen, Minneapolis en Seattle zijn beiden een stuk verder. Nadeel van starten in Canada is duurdere auto huur prijzen, daarnaast zal het me niks verbazen als een vlucht naar Denver goedkoper is dan Calgary.