Volgende zomer maken mijn echtgenote en ik een rondreis met de auto in Noord-Portugal - +/-8 dagen.
We willen volgende steden bezoeken:
Porto - Braga - Lamego - Viseu - Tomar - Coimbra - Obidos - Alçobaca - Nazaré - Fatima - Caldas da Rainha - Lissabon.
Wie kan mij nuttige tips, informatie, websites verschaffen over deze steden?
Alvast bedankt.
Dat zijn wel erg veel steden voor 8 dagen. Ik heb vorig jaar Porto, Coimbra en Lissabon gezien en zonder de verlenging die wij in Cascais hadden is dat 9 dagen.
Kras.nl biedt stedencombi’s naar Portugal aan al is de reis die wij vorig jaar maakte wel met 2 dagen verkort: http://www.kras.nl/vakantie/zoek/stedentrips-portugal?wt=s&areaid=eu:301
Als je alle steden die je hebt opgegeven wilt bezoekers heb je in ieder geval 3 dagen voor Porto, 1 dag voor Coimbra en 4 dagen voor Lissabon nodig. Inclusief reizen (Coimbra heb je in een goede middag, 4 tot 6 uur, wel gezien).
Je zit dan al op 8 dagen, in de andere steden kan je tijdens het reizen maar hele korte stops maken.
Weet je trouwens zeker dat er in die vele steden die jij noemt ook wel wat te zien is? Zijn het niet allemaal dorpen?
Ik heb Cascais & Lissabon gedaan in 7 dagen. Waarvan 2 dagen Lissabon (1 dag de stad en 1 dag het aquarium). In de buurt van Cascais is veel te zien: Azenhas do Mar, Sintra, Cabo da Roca, Quinta da Regaleira, Palacio da Pena, etc Meer dan genoeg om al 8 dagen mee te vullen.
Wat dat betreft ben ik het met Stormbreaker eens.
Sintra is ook mooi, vooral Castelo dos Mouros en Palacio da Pena. We hebben uren met de bus heen gereist (mijn vader heeft wagenziekte) terwijl we ook van Cascais naar Cais do Sodré konden, vanuit daar met de metro naar Lissabon en dan met de trein naar Sintra. Dat hebben we terug gedaan en die reistijd is veel korter.
@corberana, ben je net als ik ook in Estoril geweest?
Nope, Estoril is vanwege tijdgebrek (ken je nagaan!) voor een volgende keer overgebleven. Op de terugweg zijn we in Merida gestopt (daar kwamen we langs op weg naar huis, Sevilla) en hebben daar een nachtje op de camping gestaan. Merida is ook zeer de moeite waard. Ik vond het Palacio da Pena erg apart en zeker ook Quinta da Regaleira, met zijn tunnels in de tuin. Lissabon vonden we na 1 dag wel genoeg. Veel vergane glorie…
Ik vond Lissabon juist geweldig. Wij hadden wel een vlieg-treinreis dus geen autoreis, we hebben dus minder verschillende steden gezien.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond Lissabon zeker de moeite waard, maar vond het net als veel in Portugal allemaal redelijk slecht onderhouden. Veel daken die met lelijke golfplaat waren bedekt, vanwege lekkage. Het gaf ons een beetje een armoedige indruk, zoals gezegd vergane glorie…
Dat hebben andere mensen tijdens de reis (die was wel individueel maar een aantal mensen hadden precies dezelfde reis geboekt) ook gezegd. Ik vond het eerlijk gezegd, in vergelijking met andere steden, wel meevallen. Sommige wijken waren wat armoedig maar dat gaf ook een authentiek karakter aan de stad.
Braga is leuk!Ga zeker ook naar Bom jesus!!!Guimareas en Aveiro staat niet op je lijstje en zijn zeker de moeite waard.Als ik jou was zou ik het opsplitsen in 2 vakanties.Wij hebben Cascais,Lissabon,deel Sintra toen gedaan.Afgelopen jaar hebben we Porto,Lissabon gedaan.Uitstapjes gemaakt naar AVeiro(echt leuk)Braga,Guimareas dat vanuit Porto.Porto zelf ook zeer de moeite waard.Daarna naar Lissabon omdat ik heel graag de rest van Sintra wou zien.Quinta de Regaleira is geweldig!Ook Palacio de Monserratte is een aanrader.
Ben benieuwd of dit jou definitieve reisplan word.
Juist naast Aveiro ligt het plaatsje Costa Nova aan de kust. Het is er fantastisch mooi. Zeker en vast een aanrader.
Mooie foto’s kan je zien op onderstaande link:
Veel plezier,
Jan
ja,dat was een goede tip van je Jan!Hebben we gecombineerd met Aveiro.Echt super schattig die huisjes.