Noord-noorwegen in januari

We gaan in januari op reis naar noord-noorwegen.
We starten in Tromsø (3 dagen) gaan dan met de huurauto op weg naar Vesteralen (1 dag in Harstad, sortland en Andenes) en dan de lofoten (3 dagen Svolvear) Daar leveren we de huurauto in en stappen op de hurtigruten richting Kirkeness, daar gaan we van boord, blijven daar nog een dag en vliegen dan terug.

De route is al vast en ook de hotels en verblijfplaatsen.
Wat ik graag wil weten of jullie nog tips hebben voor dingen om te doen/bezoeken in Tromsø, en op de lofoten en Vesteralen.

We gaan sowieso vanaf de hurtigruten een sneeuwscootertocht en huskysafari doen, en we willen waarschijnlijk naar het polarlightcentre in Laukvik.

Tips, maar ook ervaring zijn welkom!

Leuk!!

Nog nooit wintertrip in Noorwegen gedaan. Lijkt me super om te doen.

Poeh, tip voor in de winter op die plaatsen. Enige wat me nu te binnen schiet is walvissafari in Andenes. Weet alleen niet of die gaan in de winter (dacht van wel) en of je er tijd voor hebt. Is echte aanrader. (Althans, in de zomer was het geweldig.)

Zou het erg leuk vinden als je na je reis je ervaringen hier nog even wilt delen!

Groetjes Thijs

Linkje walvissafari opgezocht! Kan in de winter! http://www.whalesafari.no/default-page.asp?main=15