Tromsø excursies...

Ik en een vriend van mij gaan in januari naar Tromsø in Noorwegen. Zijn er excursies die wij daar zeker moeten gaan doen?

Via Wereldwijzer app

Ik zit er rond de jaarwisseling :wink:

Afhankelijk of ik het noorderlicht al gezien heb, wil ik een noorderlichtexcursie doen. Daarnaast twijfel ik nog wat ik precies wil: een excursie met husky’s moet erg mooi zijn, walvissen zien lijkt me wat (is me niet duidelijk of dat altijd kan) en misschien ook wel sneeuwscooteren.

Wat ben jij van plan?

Hè jenny, wij vertrekken de twaalfde uit Nederland. Ben je er dan nog? Wij hebben nog geen concrete plannen maar houden wel van actieve dingen doen. Tot wanneer ga je? Waar verblijf je?

Via Wereldwijzer app

Wintersafari walvissen kan wel, weet niet of het vanuit Tromso kan maar weet in de buurt nog wel een adresje… zal straks even zoeken.

Tnx, Thijs!

Ik vlieg 1 januari terug naar Nederland. Mijn vriend heeft het hotel geboekt (via booking.com), ik heb geen flauw idee hoe het heet…

Ik kom vanaf Lofoten met de Hurtigruten, dus ik heb voor iets bij de haven gekozen.

Ik was vanmiddag in Nijkerk bij ScandinaviëXL, dat is morgen ook nog. Misschien leuk om wat inspiratie op te doen?

http://whalesafari.no

Daar kun je wintersafari boeken. Kom je (bijna) langs.

Pagina is in het Noors, rechts kun je via dat Noorse vlaggetje naar de Engelstalige site.

Wij hebben het in de zomer gedaan. Was geweldig! (Staan wat foto’s in fototopic)

Tromsø is echt een gave stad! Een vriend en ik hebben afgelopen zomer een auto gehuurd in Scandinavië en zijn ook o.a. in Tromsø geweest. We zijn hier bewust meerdere dagen geweest omdat er genoeg te doen is. Er is een wandelroute in de bergen die je een enorm mooi beeld van de stad laat zien. Als je geen zin hebt om te lopen, kun je ook met de kabelbaan. (zie foto’s hieronder) Ik denk dat je in de winter ook wel een mooi uitzicht hebt met al dat sneeuw. Daarnaast kun je in de winter prima het noorderlicht zien in Tromsø! Daarnaast zijn er ook excursies als hondensleeën en sneeuwscooter rijden.

http://i61.tinypic.com/313j7k2.jpg

http://i60.tinypic.com/fk48kx.jpg

Hè Erik bedankt voor je reactie. Wat raad je aan als verblijfplaats. En mochten wij ook stukjes willen reizen. Zijn er dan ook dingen die we echt moeten bezoeken!?

Via Wereldwijzer app

Graag gedaan. Wij hebben op deze camping overnacht: http://www.tromsocamping.no/public.aspx?pageid=79232&plId=67786. Ik zie dat ze op de site ook nog een filmpje van de camping hebben. De mensen zijn erg vriendelijk en de 1e dag heb je gratis wifi.(daarna €2 per dag geloof ik). Deze camping ligt erg goed gelegen, je bent binnen een kwartier in de stad.

Wij hebben in Tromsø ook nog een voetbalwedstrijd gezien. Dat was Tromsø - Tromsdalen, een echte derby dus. Het was geen hoog niveau, maar wel leuk (als voetballiefhebber) om eens een wedstrijd in het buitenland te bezoeken.

Daarnaast zijn we ook nog naar Polaria geweest. Dit is een groot aquarium waar zeehonden leven die ze in de natuur hebben gevangen. Deze activiteit vond ik zelf erg tegenvallen, je hebt het namelijk binnen een paar minuten wel gezien.

Ik weet niet hoe lang je verblijft in Noorwegen en of je in het bezit bent van een auto, maar anders kan ik de Lofoten zeker aanraden. Dit is echt het paradijs op aarde. Het is een schitterend landschap wat gewoon niet zal vervelen. Je kijkt echt je ogen uit. Daarnaast is het ook wel leuk om eens op de Noordkaap geweest te zijn. Het is niet erg bijzonder, maar wel leuk voor de ervaring.

Heey,
ik ga er eind deze maand naartoe. Heb al wel gelezen dat de kabelbaan er tot het voorjaar vanwege onderhoud uit ligt. Iemand een idee of er alternatieven manieren naar boven zijn? Ik heb geen beschikking tot een auto.

@Tessa

Wil je een pb sturen maar je postbus zit vol.

Groetjes Thijs

Ik zie het, inmiddels geleegd

Heel vet! Wij zijn destijds naar boven gelopen en naar beneden hebben we de kabelbaan gepakt. Dat was wel in de zomer, weet niet of dat nu mogelijk is met al die sneeuw die er ligt. Hoe lang ga je naar Tromso?

Hallo,
Ondertussen hebben jullie je reis al gemaakt, hoe is het bevallen in Tromso in december/januari? Ik twijfel heel erg of ik er dan naartoe moet gaan, maar heb eigenlijk geen andere opties dan deze periode…
Groetjes Shanti