Noord-Laos in juni

Hallo allemaal,

In juni gaan mijn vriend en ik naar het noorden van Laos om daar te backpacken. We weten dat dan het regenseizoen is en we vragen ons af of iemand ons kan vertellen hoe het weer in die periode is in het noorden. We lezen over overstromingen en modderstromen en onbegaanbare wegen. Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is de temperatuur? Is het bijvoorbeeld nodig om voor 's avonds een fleece-trui mee te nemen?
Onze reisroute is grofweg: Huay xia- luang nam tha-luang prabang-vientiane.

Mijn 2e vraag; Zijn er in het regenseizoen meer muggen en moet je dan dus extra maatregelen nemen ivm malaria?

Wie kan ons meer vertellen, alvast heel erg bedankt!:smile:

Groetjes Kim

ze raden het hele jaar door aan om voor laos malariatabletten te slikken.
wij doen dit zelf niet , wij smeren ons in met deet, hebben lange broek en lange mouwen aan na de schemer en we slikken vit b1.

het is in het regenseizoen erg benauwd, drukkend. en de regen is 's middags een uurtje tot paar uurtjes. er zijn veel onverharde wegen in laos en die zijn met veel regen niet meer te berijden. maar jullie route is over verharde wegen, dus ik denk niet dat jullie veel last met vervoer zullen hebben.

Hoi Karin,

Dankje voor je reactie!
Jullie slikken dus geen malaristabletten.Moet je alleen 's avonds goed smeren? En wat is vit b1?

Het is dus benauwd in die tijd, das wel minder maar goed, laten we hopen dat het een beetje wennen is en dat het wel te doen is!

Groetjes Kim

vitamine b1 is een middel dat een bepaalde geur afscheid, die geur vinden vliegen niet lekker. je moet ongeveer 1 week voor dat je naar een gebied gaat met muggen dit gaan slikken.
het is niet bewezen maar we hebben gemerkt dat het echt werkt.

vooral 's avonds komen de muggen dus dan moet je je insmeren maar als je in de buurt van water bent zie je ze 's morgens ook wel veel.

Hoi Karin,

Ow, vitamine b1, ik dacht wat is vit 1b nou? Haha!:smile:
Is wel een tip om dit gewoon te gaan gebruiken, zal eens gaan kijken bij de drogist tegen die tijd. Bedankt voor je antwoord.
Als je nog meer handige weetjes of tips hebt, hoor ik ze graag!

Groetjes Kim

hoi kim

hoe lang willen jullie in laos verblijven ?
en welke platsen gaan jullie bezoeken ?

groetjes karin

Hoi Karin,

Wij verblijven ongeveer 3 weken in Laos. We gaan de grens over bij huay xai, dan gaan we richting luang nam tha, waar we een paar dagen verblijven, dan naar luang prabang en dan richting vientiane. Dit is ongeveer de route, we leggen niks vast, dus onderweg komen we waarschijnlijk nog in andere dorpjes of op andere plekken terecht, maar grofweg is dat de route. Heb er heel veel zin in:smile:
Tips en ifo is altijd welkom!

Groetjes Kim

vang vieng is ook wel erg mooi als je door het toerisme heen kijkt. ;s avonds zit iedereen in de barretjes friends te kijken.
maar het is een hele mooie omgeving, met het karstgebergte en de grotten en er zijn leuke plaatsjes aan de rivier om iets te drinken.