Laos met kinderen

Wij willen deze zomer naar Laos met onze twee kinderen (11 en 10 jaar), voor ongeveer 2-3 weken. Ik zou graag tips en adviezen krijgen over: malaria (wel pillen, of niet? en welke?) en over het vervoer daar. We willen niet alles vliegen. Graag met de boot over de Mekong! Maar het moet ook leuk blijven voor de kinderen (ik kan me voorstellen dat die 5 dagen op een boot niet trekken…). En algemene tips: wat mogen we niet missen met kinderen? Weet iemand misschien ook een kleine organisatie die kan helpen met een trekking?
Alvast bedankt!
Ceciel

voor info over malaria zou ik je huisarts of de ggd vragen. wij nemen zelf geen medicatie hiervoor in, maar of ik dat ook niet zou doen voor mijn kindje weet ik niet zeker.

vang vieng tuben over het water en springen in het water en dan hopen dat er niet te veel backpackers zijn.
luang prabang omdat het zo mooi is.
gibbon experians lekker lopen en hopelijk gibbons spotten.
ik weet niet hoe je naar laos gaat. maar je zou vanuit chiang rai, thailand, met de boot naar luang prabang kunnen gaan. dat is 2 dagen.
tat lo is ook erg leuk. waterval en olifant rijden.

Hartstikke leuk, die tips. Heb net de Lnely Planet in huis en ga alles opzoeken.
Bedankt!
Ceciel

als je toch in vientiane bent is het buddha park leuk om te bezoeken voor de kids. tat kuang si in de buurt van luang prabang vinden kinderen meestal ook erg mooi. wat betreft in het water springen bij vang vieng. Ikz ou je kinderen geen gebruik laten maken van de swings of de glijbaan; hier vallen jaarlijks gewonden door en er overlijden zelfs regelmatig toeristen hierdoor. nou speelt alcohol hierbij een reden (bij jou kinderen hopelijk niet) maar los daarvan blijft het gevaarlijk door rotsen in ondiep water.