Van half juli to half augustus 2012 ga ik met mijn dochter(11jaar) backpacken.
Heeft er iemand nog leuke tips(zeker voor kinderen) op de hierboven genoemde route.
Iemand ervaring met de Gibbon experience in deze periode of is de treetop explorer in het zuiden van Laos beter?
… alleen dat het mij wat te optimistisch lijkt voor een reis met een 11-jarige. Ik zou het met 4 weken beperken tot 1 of hooguit 2 landen.
Je zegt alleen noord-Thailand, maar ik neem aan dat je toch in Bangkok aankomt. Dus dat is al een lange reis naar het noorden.
Verder kost het reizen in Laos erg veel tijd vanwege slechte wegen en slechte bussen (die ook vaak kapot gaan, wat kan zorgen voor uren vertraging, zo niet een halve dag). Zoek maar eens de uren op die het kost om van A naar B te komen… een voorbeeld uit mijn herinnering: alleen al Vientiane - Luang Prabang = 11 uren per bus.
Als je ook naar Cambodja wilt, dan toch hopelijk niet zonder vliegen? Anders wordt het in 4 weken wel errrrg veel uren in de bus/trein.
Misschien heb ik het mis maar een kind van 11 vindt het volgens mij nog minder leuk om lang in een bus te zitten.
Ik denk dat je in Thailand al voldoende leuke dingen kunt vinden, bv. olifanten verzorgen, snorkelen, logeren bij bergstammen, boottochtjes, rotsklimmen etc. Ik zou niet teveel landen / plaatsen in die 4 weken proberen te proppen, dat is net als Frankrijk, Spanje en Italië in 4 weken proppen.
Ik heb ondertussen ook al wat meer gelezen en merk vooral dat het reizen in Laos wat langer duurt.
Ik ben me nu ook meer aan het oriënteren om alleen Cambodja te doen en daarna nog enkele dagen op een van de Thaise eilanden(bv Koh Chang) de vakantie af te sluiten.
Heb je nog tips?
3 weken Cambodja en een dag op 5 op 1 of meerdere eilandjes in Thailand moet het nu denk ik gaan worden.
Mijn dochter heeft al diverse landen backpackend verkend met mij.(Thailand,Vietnam,Maleisie) Zie reisverslagen op fammeere.waarbenjij.nu en ze vermaakt zich zeer goed op deze vakanties.
Ik sluit de vragen nu ook op het Laos platform en ga me meer oriënteren op het Cambodja forum
Goed dat je dit niet allemaal in 4 weken wil gaan doen. Het ligt er ook erg aan of je dochter het leuk vind om dagen tempels te bekijken in Cambodia. Ik zelf denk dat Cambodia niet het leukste land is voor een kind. Zijn veel indrukwekkende bezienswaardigheden zoals de Killingfields en Ankor maar of dit leuk is voor een kind, tja geen idee.
In Kratie kun je een tocht maken om de zeldzame irrawaddy dolfijnen te spotten. Ook kun je met olifanten op pad, ben even het plaatsje vergeten maar zijn er vast meerdere.
Hallo! Ik ga ook half juli tot half augustus van Bangkok via noord Thailand Laos in, dan heel Laos en nog dwars door Cambodja (in ieder geval Phnom Penh en Siem Reap).
Althans… Dat is het plan. Ik heb gezien dat Stray Asia een hop on hop off service biedt waar ik waarschijnlijk gebruik van ga maken. Ben inderdaad alleen bang dat je bijna alleen maar onderweg bent…