(Noord) India september 2011

Hey!

Ik vlieg 31 augustus naar Delhi, en verblijf in India tot en met 1 oktober.
Ik heb al wel wat plannen wat ik eventueel zou kunnen gaan doen. Maar het lijkt me zeker leuk om te weten of er rond die tijd nog meer mensen in India zijn die een gedeelte met me mee willen reizen of gewoon tijdens de reis te ontmoeten. Geheel samen reizen kan absoluut ook een optie zijn.

Dit word voor mij de 2e keer India. Dus ik heb een beetje ervaring met het land.

Ik ben 24, wanneer ik in India ben 25.

Groetjes Daisy!

Hey Daisy…
Ook ik vlieg de 31 naar Delhi. Toevallig met lufthansa vanaf schiphol…?!?
Mijn plan is om in Noord India wat rond te reizen en vervolgens naar Kathmandu verder te gaan.
Daar ben ik al eerder geweest en ik ga wat oude bekenden opzoeken…

Misschien is het leuk om een deel vd reis samen te doen…
Ik ga alleen, mn reismaatje heeft moeten afzeggen vanwege studieverplichtingen.
Ik wil in ieder geval de driehoek agra-dehli-jaipur gaan doen en misshien nog een paar dagen varanasi voordat ik naar KTM doorreis…
Wat zijn jouw plannen ongeveer…?
Hoop wat van je te horen,
Groetjes, Stefan

p.s. ben trouwens 23 jr

Hey Stefan,

Ik heb een berichtje naar je inbox verstuurd. :slight_smile:

Groetjes Daisy

Hallo Daisy en Stefan,
Ik weet niet in hoeverre jullie al plannen hebben gemaakt verder… Ik kom op 30 augustus aan in Delhi. Wellicht leuk om jullie daar te ontmoeten? Voor mij word het de eerste keer in India (en ook de eerste keer echt alleen reizen)

Ik ben wel iets ouder dan jullie (31).
Laat maar even weten.

Hoi Daisy, Stefan en Nienke,

Hoe gaat het met jullie India plannen? Ik ben van plan eind augustus naar india te vertrekken om daarna ook door te reizen richting Nepal. Al veel gereisd maar op 2 weekjes sri lanka na nog nooit in azie geweest. Dus dat wordt tijd. Ik hoop wat van jullie te horen zag dat het al een behoorlijke tijd geleden was dat jullie hadden gepost…

Groetjes Berber

Hoi Berber :dag:

Mijn post is pas van een paar dagen geleden hoor, dus dat valt wel mee. Daisy en Stefan hebben inderdaad al een tijdje geleden hun post gezet. Ik heb nog niets gehoord van hen.

Heb jij al enig idee wanneer je naar India gaat, qua datum? Visum al aan het regelen ed? Mijn plan is ook om naar Nepal en hopelijk ook Tibet te gaan. Maar eerst noord India eens bekijken: Agra, Jaipur, Varanasi. Verder kijk ik wel wat er op mijn pad komt :vak01:

Ha Nienke,

Ik heb gister pas gehoord dat ik vrij kan krijgen dus moet nog alles regelen en bedenken.
India en vooral Nepal staan al lang op m`n verlanglijstje. Wil begin september naar india en in oktober is het regenseizoen in Nepal afgelopen, dan lijkt het me tof om daar een trekking te doen!
Ga ook voor het eerst “alleen” op reis maar wil vooral in India wel graag met mensen reizen. Nog geen idee eigenlijk wat daar allemaal van moet verwachten.

Heb jij al geboekt?

Hallo Daisy,

hoewel niet een antw. op jou vraag, maar ik ben in juni 2011 door het Noorden van India gereisd en heb op mijn blog [URL=“http://india2011reis.blogspot.com”]http://india2011reis.blogspot.com daar uitvoerig over geschreven, met name over Ladakh en de situatie in Kashmir. Mogelijk staat er iets op waar je wat aan hebt voor je reisplannen.

Alvast een goede reis,
Rdeoen

Hoi Berber,

Om te antwoorden op jouw vraag: wat kan ik allemaal verwachten? Daar zat ik ook wel een beetje mee. Als je vertelt dat je naar India gaat (bij mij is het het begin van een wereldreis) dan krijg je al snel te horen dat je met “het ergste” begint. Het schijnt nogal anders te zijn. Als tip kreeg ik om vooral wat voor te bereiden in de vorm van lezen hier op het forum (zeker ook over het reizen als vrouw alleen in India), maar ook de Lonely Planet of Rough Guide het algemene deel door te nemen. Ik heb de RG gelezen en krijg van de week de LP binnen. Het maakt je wat meer bewust van de verschillen en hoe je daarmee om kunt gaan en reageren.

Ik weet niet in hoeverre je al bezig bent met tickets en visum. Visum aanvraag duurt even (lees op z’n minst een paar dagen, maar kan ook een week of twee zijn). Ik heb mijn ticket via Visumburo geregeld en het zou 2-3 weken duren, maar het was binnen 1 week klaar (3 maanden visum met double entry). Hoop papierwerk, maar het lukt dus wel. Alleen, omdat ik rekening had gehouden met 3 weken verwerking… je visum gaat lopen vanaf het moment dat het in je paspoort staat. Aangezien mijn ticket op 29 augustus staat, kan ik dus maar ruim 2 maanden in India blijven.

Succes met je voorbereidingen verder! Mocht je in september in Noord India zijn, dan kunnen we afspreken als je dat leuk vindt.