Noord Chili vs. Noord/west Argentinie

Beste allemaal

Aan het einde van mijn halfjaar durende reis (Ecuador, Peru, Bolivia) vlieg ik in december terug vanuit Santiago de Chile. Ik twijfel nu of ik vanuit Bolivia eerst door Argentinië tot Mendoza zal reizen of dat ik de reis door Noord Chili zal afleggen. Ik ben niet van plan heel veel tijd aan dit laatste gedeelte van de reis te besteden. Al heb ik tijd genoeg.

Wat zijn de voors- en tegens? (Argentinië versus Chili)

Is Argentinië noemenswaardig goedkoper dan Chili? (eventuele overnachtingen, een uitstapje, busreizen of treinreizen?)

Mijn voornaamste interesses zijn de indianencultuur/sjamanisme, natuur, paarden, wildlife! De tango of veel stappen en wijn drinken zijn niet aan mij besteed:)

Alvast bedankt!
groetjes Sophia

Beste Sophia,

Ik kan eigenlijk alleen spreken voor Noordwest-Argentinië, aangezien ik Noord-Chili niet goed genoeg ken om daarover een onderbouwde mening te ventileren. Noordwest-Argentinië, zeg maar grofweg van Jujuy tot aan Mendoza, is zeer aantrekkelijk vanwege de mix inheemse cultuur/ruige natuur/gastronomie. Het is een gebied met diverse nationale parken en prachtige landschappen. Als je op je gemak afzakt van Jujuy naar Salta, de Valle Calchaquíes, een stuk Puna van Catamarca, via La Rioja (Laguna Brava, Talampaya), San Juan (Ischigualasto, Valle de Calingasta) tot aan Mendoza, maak je een schitterend tocht.

Maak er een mooie reis van, suerte,

Jan

Hoi Jan, dank voor je reactie:) Goed om te weten. groetjes sophie