Heeft één van jullie ervaring met noord-canada b.v. Baffin Island/Churchill??
Greetz, Frank
Hoi,
Ben vorig jaar begin oktober twee maanden in Churchill geweest. Unieke plek aan het eind van de spoorrails. Zeker het bezoeken waard, vanuit daar kun je makkelijk een vliegtuig naar Nunavut nemen, heb ik zelf niet gedaan. Churchill heeft een aantal toeristen seizoen ik was er tijdens het Ijsberenseizoen veel ijsberen gezien geweldig!, in de winter is er natuurlijk het noorderlicht, verder zijn er beluga walvissen en veel vogels elk in hun eigen tijd van het jaar wanneer weet ik niet precies. In de winter is het koud en zijn de dagen kort in de zomer zijn de dagen lang maar wordt je lek gestoken door musquitos.
groeten Quirijn
Bedankt voor je reactie. Ik dacht al dat er geen reacties meer kwamen. Kan je bij bijvoorbeeld in de staat nunavut lopen zonder geweer te hoeven dragen
Hoi
Nunavut bestaat voornamelijk uit wildernis zijnde tundra en veel water. Enkel rond de hoofdstad Iqaluit zijn een aantal wegen voor de rest zijn de dorpen geisoleerd en enkel toeganelijk per vliegtuig boot of misschien sneeuwscooter. In de winter kom je de dorpen sowieso niet echt uit zonder sneeuwscooter. Ik weet niet wat je plannen zijn maar het is niet het land waar je zomaar even een trektocht gaat maken er zijn een aantal nationale parken waar je naar toe kan. Als je een gebied als nunavut wil verkennen zijn er twee opties heel veel geld meenemen of met lokale mensen optrekken. Een geweer zullen de meeste mensen wel meenemen als ze de dorpen uit gaan maar natuurlijk niet gewoon op straat.
groeten Quirijn
Ik denk dat je in heel Canada kan rond lopen zonder een geweer te hoeven dragen. Ik weet niet in wat opzicht dat je dit precies bedoelt, maar als je bang bent dat het hier onveilig is…dan heb je het helemaal mis. Canada is nog een erg veilig land en het dragen van een geweer is niet de gewoonte.
Vele groetjes,
Ann
Hoi Ann,
Ik denk dat het niet is voor de medemens maar voor geval van nood.
Zoals voor je plotseling oog in oog staat met een ijsbeer of hongerige wolven. Ik denk dat je dan blij bent dat je kan verdedigen.
Het schijnt daar iets anders te zijn dan in Vancouver :lol:
Groetjes Cor
Heee die Cor Ja, ik dacht wel dat het zoiets was…hihi. Maar ik zou dan toch nog geen geweer meenemen, ik zou eerder “bear spray” of “pepper spray” kopen om ze af te schrikken. Maar met een geweer rond lopen lijkt me wat overdreven, ik denk ook dat vele van de dieren beschermd zijn.
Ik zou het ter plaatsen navragen hoe het juist zit, dan heb je waarschijnlijk het beste antwoord. Ik weet niet direct hoe ze dat daar aanpakken. Aan de westkust is het meestal bear spray, belletjes, lawaai maken zodat de beren niet dichtbij komen…maarja beren en ijsberen/wolven is weer iets anders, he.
Veel succes daar!
Groetjes,
Ann
Nee ik denk niet dat ik daar naar toe zal gaan. Het schijnt er koud te zijn.
Ik ga een maandje naar Nova Scotia. :vak01:
Het weer gaat de goede kant op
Cor
Nova Scotia, geweldige provincie!
Mensen zijn daar super aardig en Cape Breton is een erg mooi gebied. The Highlands van Nova Scotia.
Als je op Walvis toer gaat, kan ik je die op Brier Island aanbevelen. Veel kennis van zaken en prachtige toer.
Veel plezier daar Cor, ben stiekem een beetje jaloers! :biggrin:
Hoi Anneke,
Al die plaatsen die opnoemt heb ik op mijn lijstje staan en als ik naar Brier Island ga probeer ik die rots om te blazen na de eerste ferry.
Ik heb niets van te voren geboekt. (alleen vliegreis en auto) vrijheid, blijheid. Vorig jaar een maand naar Vancouver Island geweest ook daar zijn de mensen super aardig en zo in heel Canada daarom ook een fantastisch vakantieland.
Groetjes Cor
Bijvoorbeeld in Spitsbergen moet je een geweer dragen (ijsberen)
Het beste is natuurlijk de plekken te weten waar je niet moet komen, probeer contact te leggen met de locals die weten het precies.En die nemen je vast mee op een van hun jaag trips.
Bijvoorbeeld in Churchill is het in oct nov al geen goed idee om snachts in het dorp over straat te lopen verschillende mensen ontmoet die oog in oog hebben gestaan met een ijsbeer en elk jaar raakt er wel iemand gewond. In ieder geval als ik de kans had om nog eens naar canada te gaan zou ik zeker nunavut willen bezoeken!
Hoi Cor,
Wij hadden ook niets geboekt. Idd vrijheid blijheid, dat kan daar ook makkelijk.
Veel plaatsjes zijn pittoresk en er zijn veel openlucht musea.
Hier zijn wij geweest;
-
Cape Brenton
-
Peggy’s Cove (wel toeristisch)
-
Street Festival in Halifax, (echt super leuk!)
-
Het ford in St. Louisbourg
-
Bay of Fundy (Grootste Getijde verschil in de Wereld)
-
Fossielen zoeken aan de west kant (veel fossielen gevonden)
-
4 Whale watch tours gedaan (Grienden, Dolfijnen, Bultruggen, Zeehonden en papegaaiduikers gezien. SUPERRRR!)
Als ik dit zo schrijf, dan wil ik er vandaag nog weer naar terug.
Ik hoop dat ik je een beeld hebt, van wat je er allemaal kan doen.