Een jaar naar Canada

Hai allemaal,

Ik woon momenteel nog in Frankrijk maar vertrek eind mei voor een jaar naar Canada. Ik begin in Toronto, van daaruit wil ik eerst flink wat gaan rondreizen en vervolgens ergen werk vinden.

Ik wil natuurlijk alle standaard toeristendingen gaan bekijken, maar er is uiteraard meer.

Zijn er mensen die tips hebben over bijvoorbeeld:

• wat nog meer het bekijken waard is.
  • tips voor werk in 1 van de skigebieden daar.
  • plaatsen waar het leuk is een tijdje te verblijven.
  • wat ik voor niet moet zien.

En wellicht nog andere handige dingen.

Als er mensen zijn die wellicht zin hebben om elkaar daar ergens te ontmoeten of een tijdje samen te reizen stuur dan even een mailtje.

Groetjes Laura[EMAIL=“laurateunisse@hotmail.com”]

kijk effe in de lonely planet of capitool reisgids van canada, super veel informatie te vinden

ik had er destijds zelf geen tijd voor, maar hoorde goede verhalen van churchill (ijsberen), het hangt er een beetje vanaf wat je wil, maar het noorden is zo leeg en verlaten en er komen zo weinig toeristen dat het wel een unieke ervaring moet zijn (het is wel afzien en lang reizen. als je weinig CA$ hebt, kun je het wellicht ook beter achterwege laten)

Ik ben zelf van plan om eind oktober, begin november naar Churchill te reizen. Maar ik heb een treinpas.

Hallo Seekie,

En vergeet de schitterende Canadese Rocky Mountains ook niet, he! :wink: Maar daar ben je misschien al geweest?

Heel veel plezier in Churchil…ik hoor dat het echt wel de moeite is en schitterend moet zijn!

Een trip naar het Great Bear Rainforest in Northern BC is ook de moeite, waar je de Kermode of Spirit Bear kan bewonderen. Dit is een zwarte beer, maar er scheelt iets in de genen waardoor hij een witte vacht heeft. Het is wel duur zo’n trip, maar ook de moeite waard…zie enkele foto’s hier beneden van die trip:

http://img.photobucket.com/albums/v359/belcan/BelgiumDigitaal/SpiritBear1.jpg

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: