Ik vertrek in april voor ongeveer 6,5 maand naar West-Canada (ticket staat op 14 oktober, maar kan omboeken).
Begin oktober zou ik héél graag ijsberen willen spotten in Churchill. Hebben mensen hier ervaring mee? Via de zoekfunctie op dit forum heb ik veel mensen gevonden die het ook van plan waren te doen, maar geen ervaringen.
Is het handig om treinreis (wil liever niet met vliegtuig) B&B en ijsberen excursies zelf te boeken (kon alleen deze site vinden met dagexcursie http://www.greatwhitebeartours.com/index.php), of alles in 1 pakket. Wat is goedkoper voor +/- 3 dagen (2 nachten) verblijven in Churchill? En is oktober een goede tijd, of nog te vroeg?
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt op deze site kwam ik de volgende post tegen uit 2009.
quirijn_dees91 26-03-09 11:05 Re: Noord-Canada
Hoi,
Ben vorig jaar begin oktober twee maanden in Churchill geweest. Unieke plek aan het eind van de spoorrails. Zeker het bezoeken waard, vanuit daar kun je makkelijk een vliegtuig naar Nunavut nemen, heb ik zelf niet gedaan. Churchill heeft een aantal toeristen seizoen ik was er tijdens het Ijsberenseizoen veel ijsberen gezien geweldig!, in de winter is er natuurlijk het noorderlicht, verder zijn er beluga walvissen en veel vogels elk in hun eigen tijd van het jaar wanneer weet ik niet precies. In de winter is het koud en zijn de dagen kort in de zomer zijn de dagen lang maar wordt je lek gestoken door musquitos.
groeten Quirijn
Ik heb dit jaar getwijfeld om dit ook in de herfst te gaan doen, maar heb toch voor de Walvissen en beren expeditie van deze nederlandse firma gekozen:
Informeer bij hen maar eens. Misschien kan je aanhaken bij hun herfstreis of het door hen laten regelen. Ze doen dat volgens mij ook voor je op individuele basis.
Ik heb een paar dagen geleden iemand ontmoet die vorig jaar naar Churchill is geweest om een bezoekje te brengen aan de ijsberen, dus heb allemaal tips van haar gekregen.