Hallo,
Mijn vriend en ik zijn van plan om in sept 2006 te gaan reizen door Canada, ong 10 weken. Weet iemand hoe we op een redelijke manier door Canada kunne reizen? En is in setember gaan verstandig? Ivm het weer?
Ik hoop dat er iemand mijn vragen kan beantwoorden!
Hi,
Canada is een prachtig land en wat mij betreft een van de mooiste landen ter wereld. Ook vind ik dat het niet uitmaakt wanneer je gaat. Zelf ben ik net één dag terug van een trip naar Montreal en Ottawa, en dan is het maart en toch al hartstikke mooi al is het 's nachts nog wat koud.
Maar goed om je vragen te beantwoorden:
Om een periode van 10 weken te overbruggen en veel te kunnen zien kun je m.i. het beste een camper huren. Ook de trein is een goed en betaalbaar alternatief. Je kunt vooraf bij VIArail diverse pakketaanbiedingen vergelijken.
En september is een perfecte periode. Het is nog steeds op de meeste plaatsen erg zomers.
hoihoi
ik weet niet wat voor n soort trip je wilt gaan maken?
Ikzelf ben in 2000 3 maanden door Canada gereisd, van west naar oost, tijdens sept-dec voornamelijk met de bus.
In ieder geval zijn de maanden september en oktober prima te doen; Indian Summer wordt het in Canada ook wel genoemd. Zo kan de temperatuur in Toronto hartje september nog altijd een 20graden zijn. Winterse temperaturen beginnen echt pas in november/december afhankelijk waar je bent. Op de prairies in midden Canada kan het in november al goed vriezen. Maar dan nog is dat alleen maar leuk om mee te maken. (-10C overdag overleef je heus wel
vervoer: trein en bus als je wilt city hoppen (bijv toronto, montreal, quebec, halifax etc); zo er zijn bus/treinpassen voor bijv. 45/60/90maanden (zie ook www.viarail.ca en www.greyhound.ca)
groeten
ronald