Ik ben 65+, gezond van lijf en leden (gelukkig). Het vrije leven als gepensioneerde geeft mij de gelegenheid wat vaker te gaan reizen. En als dat dan ook nog kan buiten het hoogseizoen (lees: schoolvakanties) voel ik me wel zeer bevoorrecht.
Mooiste reis: 6000 km gereden door Zuid-Afrika! Zou daar wel willen overwinteren. Niet te beroerd om dat te combineren met vrijwilligerswerk!!
In januari 2014 ga ik met “kweekschool” vriendin naar Argentinië. Dat is een wens van haar.Zij kan niet alleen reizen omdat ze in een rolstoel zit.Daarom heb ik gezegd: ik ben je reismaatje.
We gaan naar Buenos Aires, Bariloche, Mendoza en weer terug naar BA. Een ieder die bruikbare tips kan geven wat je wel en niet kunt/moet doen op deze reis verzoek ik vriendelijk te reageren.
Mijn dank is groot/
Johanna
Hoi Johanna,welkom op wereldwijzer!
Nou in en rondom Buenos Aires heb je veel bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om bezocht te worden,Johanna!
Zo viind je op 50 kilometer van Buenos Aires de provinciehoofdstad La Plata. In 1882 ontstond een moderne stad met architectonische zaken. De mooiste wandeling door de stad begint op de Plaza Moreno waar de kathedraal staat, een Nieuw-Gotisch werk van 1885. De monumentale ramen zijn reproducties van de kerkramen van Chartres in Frankrijk. Een bezoek aan het Museode Ciencias Naturales loont zich, vooral vanwege zijn unieke verzameling van fossiele zoogdieren.
Houden jullie van shoppen,dan moet je maar eens naar het winkelcomplex Galerías Pacifico gaan.
Het mooiste winkelcentrum van Buenos Aires is te vinden tussen de straten Calle Florida, Avenida Córdoba en San Martin.
Zo Johanna je zal nog wel met vele vragen zitten over het prachtige Argentinië,wel op het Argentinië Forum kan je altijd een berichtje posten.
Succ6 nog !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
We hebben onze lijnen uitgezet. Dank aan José, een rasechte Argentijn.
We gaan een week naar Buenos Aires. Hotel geboekt. Daarna naar Bariloche. Wie kan ons een niet al te duur hotel of estancia aanraden. Datzelfde geldt ook voor ons reisdoel na Bariloche tw. Mendoza. Heeft iemand ervaring met de comfortabele lange afstand bussen? Alle tips zijn welkom, maar nogmaals het moet rolstoelvriendelijk zijn.