Door vaccinatiepunt in nederland wordt geadviseerd je in te laten enten tegen hondsdolheid (rabies) wanneer je langer dan 3 maanden op reis bent in landen als cambodja, laos, vietnam. Inentingen tegen rabies zijn duur (2 voor je op reis gaat, samen plusminus 200 euro). Voordeel van inentingen preventief is dat je indien nodig geen serum nodig hebt (vaak niet te krijgen in dit soort landen), en alleen nogmaals een inenting.
Benieuwd naar ervaringen, reacties over hoe zinvol deze inentingen??
Vr gr, Heleen
Beste Heleen,
Ik moet dit vaccin ook halen en als je het met zijn 2en haalt kun je het vaccin delen. Dan hoef je maar de helft van het bedrag te betalen. Ik weet niet of jij in de buurt van Amsterdam woont zodat we hem eventueel samen zouden kunnen halen?
Groetjes Dorien
Ik zou zeggen: vraag ergens anders ook een advies over inentingen, bijvoorbeeld bij de GGD. Zelf woon ik sinds zes maanden in Cambodja en reis ik regelmatig af naar de buurlanden, maar een vaccinatie tegen hondsdolheid is mij nooit aangeraden. Denk dat je die 200 euro wel beter kunt gebruiken.
Hetzelfde hier, woon er nu 2 jaar en reis ook naar de vernoemde landen en nooit is die vaccinatie aangeraden.