Noodtoestand bolivia nov 16

Hallo reizigers,
Ik ben sinds 2 maanden op reis in zuid amerika. Nu is mijn plan om over 3weken (ongeveer) vanuit peru door te reizen naar bolivia… maar nu is de noodtoestand uitgeroepen. Is er iemnad die ons info zou kunnen geven over hoe het momenteel is in bolivia. Moeten we ervoor kiezen om bolivia over te slaan en via chili reizen? Is het wel mogelijk om het land door tw kruisen met de bus? Kortom wat kunnen we verwachten? Ik kan me ernl geen voorstelling van maken. Is er een erwachting hoelang de droogte gaat aanhouden of wanneer de eerste regen zou kunnen gaan vallen? Alvastmega bedankt voor jullie info!
Grz!

Hier wat nieuws over de waterrantsoenring en een link naar een lange termijn weer bericht. Als je dat moet geloven komt er regen, maar het zal liggen aan de hoeveelheid hoeveel effect het heeft.

Hoi Zoelie, in Sucre werkt alles sinds een paar weken weer. Geen noodtoestanden meer. Houd er wel rekening mee dat Uyuni momenteel last heeft van blokkades. Je kunt de stad bereiken tot aan de blokkades, daarna ongeveer 15 a 20 minuten lopen en vanaf daar kun je weer taxi’s nemen naar het centrum. We weten nog niet hoe lang dit voort gaat zetten, momenteel is het “indefinido” (zonder aangekondigd eind).
Veel plezier in Bolivia!