Nong Khai

Ik wil volgend jaar halverwege februari of begin maart naar Thailand om vrijwilligerswerk te doen. Veel organisaties bieden vrijwilligerswerk in Nong Khai aan. Zijn er mensen die er al geweest zijn en me er iets meer over kunnen vertellen? Zijn er veel andere vrijwilligers, zit je in de rimboe, welke organisatie ben je mee geweest etc…

Zijn er verder nog anderen die misschien volgend jaar ook gaan?

Alvast bedankt

Hi

ik ben zo’n 5 jaar geleden geweest en moet zeggen dat ik er niets over vrijwilligerswerk gezien heb, maar ook niet gezocht. Weet wel dat het een mooie plek is met een paar prachtige guesthouses. Vooral goed idee om een motortje te huren en eens door de desolate omgeving, rondom de stad te reizen

PS
mocht je leuk vrijwilligerswerk tegen komen, ben ik altijd geinteresseerd…

ik heb wel gehoord dat nong khai redelijk primitief is, een stuk primitiever dan bv het westen van thailand. als je dat aanspreekt is het wel leuk denk ik, maar als je gesteld bent op een beetje luxe (een douche zónder kakkerlakken) dan kun je beter bv naar de buurt van Chiang Mai ( http://users.skynet.be/LCIC/ )
gr josine

Beorn, heb het een en ander gevonden. Heb nu contact met de organisatie Travel to Teach. Zij zitten dus in Nongkhai en bieden ontzettend leuk werk aan. Bekijk de site maar eens
www.travel-to-teach.org

Josine, thanks voor je reactie. Kakkerlakken is misschien niet wat ik zoek… maar deze organisatie heeft wel leuk werk. FF afwegen dus?!

Hi, (beorn hier),

mooie site travel to teach… ziet er ook goed uit wat ze aanbieden, wat ik zelf echter vreemd vind, maar je ziet het steeds vaker, is dat je blijkbaar betaalt om vrijwillig les te mogen geven.

Afgezien van de onlogica is een bedrag van 150 euro per week in thailand veel, heel veel geld.

Beorn

Dat van dat betaald vrijwilligerswerk doen klopt. Maar als je ziet wat sommige organisaties vragen… Dat is niet normaal varieert van 600 euro tot zo’n 1600 euro per maand. Nu regelen ze en onderdak en bemiddelen voor je op die projecten. Dus leek mij wel een goede optie. Je kan wel betaald lesgeven, maar bemoelijkt geloof ik visumaanvraag. En dat is nu al een vaag geheel omdat je in principe geen werk mag verrichten met een toeristenvisum. Dat geldt dus ook voor onbetaald vrijwilligerswerk. Echter, iedereen komt met een toeristenvisum.

vaag dus

He Lou©he,
Ik ga misschien ook via de organisatie travel-to-teach. Het andere adres dat ik had ( http://users.skynet.be/LCIC/ ), was zonder organisatie en op het laatste moment kon ik daar in februari niet meer terrecht. Dat is het nadeel van zonder 'tussen’organisatie, je weet minder waar je aan toebent.
Travel to teach lijkt mooi en goed geregeld. Wel duur idd. Maar dat heb ik er wel voor over.