4 weken engelse les geven in Nongkhai! Gezocht:medereisgenoten&tips hoe les te geven?

Hoi allemaal,

Ik ben Annelies, 24 jaar en woonbaar in Vlaardingen (Zuid-holland). Op 21 september ga ik via http://www.Thai-Experience.org en http://www.mundoexchange.org engelse les geven in Nongkhai op een school met zo’n 300 jongens! Dit ga ik een maand doen en dan reis ik nog een klein weekje door Thailand, om ook dit waarschijnlijke mooie land verder te onderzoeken. :wereld:

Zijn er nog mensen die 21 september tot 21 oktober ook in die omgeving zijn en ook mensen die toevallig hetzelfde project gaan volgen? Dan zou ik daar graag mee in contact willen komen.

Hebben jullie ook nog tips hoe je een engelse les kan geven? Wat voor materialen kan ik het beste meenemen? Graag hoor ik dat.

Verder zie ik jullie graag terug in Thailand! :chin:
Alvast bedankt en hopelijk tot horens!

Groeten,

Annelies

Hoi Annelies,

Sorry, maar dit klinkt heel onprofessioneel. Ik mag toch hopen dat je wat begeleiding krijgt van die 2!! organisaties?

Je weet dat een workpermit verplicht is in Thailand voor alle werkzaamheden, inclusief vrijwilligerswerk?

Hoi bedankt voor je reactie. Ik krijg wel goede begeleiding van de organisatie, ik heb ook een inwerkprogramma waar ik andere vrijwilligers ga ontmoeten die op andere plekken komen te werken via de organisatie. Toch zou ik graag wat mensen ontmoeten waarvan ik weet dat zij ook via die organisatie gaan werken en waarmee ik misschien de laatste week rond kan trekken.

De docent is er altijd bij als ik engelse les ga geven maar ik zou graag wat tips willen om de lessen zowel creatief als educatief te maken. De organisatie kwam juist erg professioneel over op mij. Heb jij misschien nog wat tips waar ik verder op kan letten/dingen die ik moet weten?
Ik hoor het graag!

Wat betreft een werkvisum: ik heb gewoon een toeristenvisum aangevraagd dus daar kan ik nog wel even achteraan gaan. Bedankt!

Groeten, Annelies

Een werkvisum bestaat niet. Je moet een visum en een werkvergunning hebben. Voor een werkvergunning is nodig dat je een non-immigrant visum hebt, ze worden niet afgegeven op een toeristen visum.

Ik denk dat de organisatie je niet zal helpen bij het verkrijgen van een werkvergunning en je zal vertellen dat het niet nodig is. Het risico is echter voor jou, maximaal 5 jaar gevangenis straf. Zo hoog zal het niet op lopen, maar de kans op een boete en het land uitgezet worden is reel.

Hai Annelies,

Ik heb vorig jaar een TEFL cursus in chiang mai gedaan en daarna op scholen gewerkt.
Voor die cursus heb je idd een non immigrant visa B nodig die je zelf moet regelen.
Doe dit aub bijtijds want de Thaise ambassade in nederland doet er erg lastig over, ze willen papieren zien van de scholen en companies waar je voor gaat werken. Als je dat eindelijk hebt willen ze een kvk handel nr en ga zo maar door. Dus informeer heel goed. Ik kan je eventueel wel helpen als je dat zou willen. Verder het werken op scholen moet je niet vergelijken als in nederland.
Alls moet je spelenderwijs doen en met een dosis humor. Wijs niet naar ze dat is onbeleefd en hoe wij t in nederland kennen als je ziet dat een leerling moeite heeft en je die dus een extra beurt geeft in de klas , moet je ook niet doen want dan voelen ze zich erg ongemakkelijk en slaan dan helemaal dicht. Er is zoveel te vertellen en ik heb ook eventueel nog leerboeken vanuit thailand hoe je een les opbouwt endergelijke dus laat me weten als je interesse hebt

De vragen van Annelies zijn van 2 jaar geleden. Ik neem aan dat ze inmiddels weer terug in Nederland is.

Voor een TEFL cursus heb je trouwens geen non immigrant B-visum nodig, wel als je wilt werken, ook als leraar.

Inmiddels al terug?

Hoe hebt je het ervaren. Is het naar je verwachting geweest? Ik hoor graag je ervaring. Zelf ben ik op zoek naar vrijwilligersorganisatie die iets goedkoper is dan activity International enz…

eind december wil ik vertrekken en in januari wil ik beginnen met vrijwilligerswerk.

groetjes

Betalen voor vrijwilligerswerk vind ik persoonlijk ‘van de gekke’, Je zet je tijd en kundigheid gratis in, om een mooie ervaring op te doen.
Je zou de vlg organisatie eens kunnen proberen www.tcdf-ecolodge.com

Diedo, vrijwilligerswerk aanbieden is big business.
Voor het geld wat je mag betalen om een paar weken vrijwilligerswerk te doen kun je riant aan het strand lam-ballen op Kota Bura of Bora Bora, maar zolang er mensen zijn die er om schreeuwen om de arme klootjes te helpen in hoogsteigen persoon…

Vrijwilligerswerk vind ik niks mis mee, ervoor betalen wel. Is de tekst ‘arme klootjes’ vriendelijk belgs bedoeld, of klinkt het in gewoon hollands erg onvriendelijk. Verblijf jij in Pattaya, nee toch zeker?

“arme klootjes” is vriendelijk degenererend NEDERLANDS (zeker geen belgs :mad: ). De “arme klootjes” die in de regel geholpen worden, zijn vaak niet de “arme klootjes” die je voor ogen hebt.
Ik verblijf niet in Pattaya nee, maar JoeBanglamung of JoeMuang klinkt zo ver weg. lol2