Nogmaals visum

Ik zag dat de site van de vietnamese ambassade helemaal vernieuwd is. Het is nu gemakkelijker om een visum online te regelen. Ook veel voordeliger als je het vergelijkt met bijv. visumonline.nl en de service die de ANWB aanbied. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Hallo Hanske,

Ik weet niet welke site excact bedoelt, maar waarschijnlijk deze

http://www.vietnam-embassy.org/vietnam-netherlands-the-hague.html

Deze site verwijst je door naar een kantoor in Hanoi die Visa On Arrival regelen.
Dit is echter geen visum; je krijgt dan een mail met bijlage en die bijlage is een brief dat je Viet Nam in kan. Is ook geldig voor de luchtvaartmaatschappijen om je in te laten stappen.
Op het Vliegveld zelf ( HCMC, Hanoi of Danang ) krijg tegen betaling van 25 dollar je visum pas.
Dus in totaal via deze site dus 45 dollar pp. In dit forum wordt het veelvuldig behandeld en uitgelegd hoe het percies werkt

De ANWB en visum online verzorgen wel een visum en je kan dan meteen de douane door ipv je even te melden bij een kantoortje en daar een pasfoto inleveren en de 25 dollar te betalen.

Een echt visum kost, zelf naar den Haag gaan en regelen, 60 euro per visum pp.
Bij de ANWB komen daar de servicekosten van hen nog bovenop, maar je hoeft niet naar den Haag en scheelt je misschien ook een snipperdag en de transportkosten…

Ik ga altijd via VOA en het werkt gewoon uitstekend en is veel goedkoper.

gr
Ton.

Nog even een korrektie op de prijzen

Via de ANWB zou ik 90euro per Visum kwijt zijn.

Via dat buro in Hanoi 40dollar voor beide, we reizen met z’n tweeen, plus dan nog 50dollar op het vliegveld. Dus 90 dollar voor beiden.

De keus lijkt me dus niet zo moeilijk.

Hallo Hanske,

klopt van de ANWB; €60 voor het visum (zoals ik schreef) en €30 voor de servicekosten tegen $45 pp.
De keuze is inderdaad niet moeilijk.
Misschien met wat zoeken op internet zou je misschien nog iets goedkoper uit kunnen komen voor een VOA brief.

Succes,
Ton.