nog wat fotos en een verhaal

(origineel bericht op be-more.nl)

nog wat fotos en een verhaal

Nog wat foto’s en een verhaal.

Ik zal nog een paar foto’s plaatsen. Een paar van de watertank en van de stove als deze af is.
Het bouwen aan de watertank doen we elke week een ochtend en het bouwen aan stoven ook elke week. Maar deze week ging het mis.
Simone en ik waren naar een gezin gebracht waar een stove gemaakt moest worden . Het was ongeveer 7 kilometer van ons huis een flink eind door de heuvels en door de plantages.
John zou Femke gaan halen en ook bij ons brengen. Maar na een uur was hij er nog steeds niet. Ik kende het gezin waar we waren want ik had daar al eerder aan een watertank gebouwd. We hadden de modder/klei voor de stove al gemaakt en konden niet verder . We moesten wachten op de man die dan de stoven maakt en de palen ervoor gereedmaakt. Maar hij kwam niet. Ook john en Femke kwamen niet.
Na drie uur wachten was er nog steeds niemand. Mijn telefoon was leeg. Helaas konden we dus niet meer bellen. De mensen waar we waren begrepen er ook niets van. Maar helaas spraken ze ook geen engels. We kregen papaja jackfruit en banaan. Maar na uren wachten waren we het wel zat. Omdat we wisten dat we niet heel ver van Lwengo Nkunyu af waren zijn we daarheen gaan lopen. De mensen waar we waren wilde liever niet dat we weggingen. waarschijnlijk bang dat we zouden verdwalen. Na ongeveer 20 minuten kwamen we bij het andere project. Daarvandaan Femke gebeld die dus ergens ze wist echt niet waar bij een gezin gedropt was. Ze zei dat John pech had met de boda en hij hem ging laten maken. Ze dacht dat wij ook bij dit gezin zouden zijn. Inmiddels was het al 1300 uur en we waren om 9.00 uur al afgezet. Even later stond John daar ineens Hij kwam er toevallig langs zei hij. En was verbaasd dat we er waren. Ja wij ook dat hij daar was want had wel handig geweest als hij ons was komen halen. Maar goed hij bracht ons terug naar huis en ging toen Femke halen. Ze had er al die tijd alleen gezeten. De mensen waar de stove gemaakt moest worden zaten nog steeds te wachten inmiddels de modder/klei aardig opgedroogd. Ik hoop dat die stove die dag nog verder afgemaakt is anders was al het werk voor niets.

Een rare ochtend in uganda

Liefs Jolanda

(origineel bericht op be-more.nl)