nog nooit gevlogen

ik ga in februari naar Sydney (bezoek aan studerende dochter) en vlieg met Gurada Ind.
Ik moet 2x overstappen … Jakarka en Densapar .
Hoe ga ik tewerk ? Is alles goed aangeduid ? Moet ik extra documenten hebben ? Ik heb mijn visum voor Australië

Ik vlieg alleen en heb nog nooit gevlogen

Ben wat ongerust om een vlucht te missen of de transit niet te vinden :redface:

Hallo Suske,

maak je geen zorgen of, zoals ze in Australië zeggen: no worries. Je geeft je bagage af bij het inchecken en die zie je pas weer terug in Sydney. Omdat je alles met dezelfde maatschappij vliegt, zijn je overstaptijden ook wel ok.
De transit wijst zich vanzelf dankzij de vele borden, je zult niet de enige zijn die in transit is dus er zal een optocht(je) zijn.
Aan je visum voor Australië heb je voldoende, er zijn geen extra papieren nodig.
Je kunt ook in dit forum nog een oproepje doen zo van: ‘Wie vliegt op … februari met Garuda naar Sydney’. Wie weet tref je (een ervaren) iemand. Maar nogmaals, maak je geen zorgen, het komt allemaal goed.
Groet, fijne reis. Ga je in Australië ook nog reizen?
Willem

Willem269 , bedankt om me al gerust te stellen x . Heb ondertussen met dochter kunnen skypen en het zal pas voor april zijn .
Zij verblijft in Sydney (Kensington) . We zijn van plan eerst Sydney en blue mountains enzo te verkennen en een 2de week zouden we naar de Great Barrier Reef gaan . Dochter studeert mariene ecologie in Wageningen en is nu in Sydney op stage . We gaan duiken en snorkelen .
Spannend >>>

Groetjes

Willem: “Aan je visum voor Australië heb je voldoende, er zijn geen extra papieren nodig.” Is dat echt zo? Als je meer dan 8 uur in het land verblijft heb je toch een transitvisum nodig? Ik neem niet aan dat twee overstappen en die tussenvlucht Jakarta-Bali binnen die 8 uur zijn?

Ik heb het zelf nog nooit gedaan zo’n transit in Indonesië (Indonesië is altijd eindstation voor mij), en ik wil suske niet in paniek brengen, maar ik vraag me toch af of je echt zo makkelijk daar langs komt. Immers, je zit dan gewoon op een binnenlandse vlucht, en komt als binnenlandse passagier in Denpasar aan, toch? Dus dan zou je gewoon (zonder visum) Bali in kunnen gaan…? Nogmaals: ik weet het niet, maar het lijkt me zo vreemd dat het zomaar kan.

Hallo,

als je bij Garuda blijft, niet van het vliegveld af gaat, blijf je 2 keer in transit. En als er wel iets zou moeten, had Garuda dat moeten zeggen. Ik zou in dit geval Garuda bellen of mailen om absolute zekerheid te verkrijgen. En ik vraag me ook af of Suske wel langer dan 8 uur in het land blijft. Maar inderdaad, ‘better safe than sorry’ al blijf ik er bij dat Garuda verantwoordelijk is om Suske zonder problemen naar Sydney te brengen.

Lijkt me inderdaad verstandig Garuda te bellen voor de zekerheid. Er zitten naar mijn idee nogal veel haken en ogen aan: In Jakarta moet je van terminal 2D/E naar terminal 2F, en normaal gesproken moet je daarvoor langs de immigratie naar mijn weten. Ook als iemand van Garuda je zou ophalen om je naar 2F te brengen via een omweg, dan nog steeds ben je zonder visum in het binnenlandse gedeelte, en vanaf daar kan je zo naar buiten lopen. Het klinkt me allemaal nogal onlogisch, want het zou een enorm gat zijn in de immigratiechecks van Indonesië.

Ik kan niet opmaken of de TS al tickets heeft of niet. Immers de data van bezoek lijkt uitgesteld te zijn. Zo niet dan zeker geen binnenlandse vlucht nemen en dus alleen overstappen op Jakarta ipv een tweede stop in ID maken!! Bij gebruik van meerdere maatschappijen ruim voldoende tijd tussen de vluchten nemen ivm bagage ophalen bij eerste maatschappij en inchecken bij de tweede maatschappij. ‘Doorlabelen’ tussen verschillende maatschappijen kan veelal niet of geeft uitdagingen. Normaliter geven transit vluchten het minst problemen wanneer je met een maatschappij vliegt.
Zoek met skyscanner naar de juiste vluchten.