Nog handige tips?

Hallo allemaal,

Nou het ziet er naar uit dat ik half september begin oktober naar Curacao ga :wereld: Vroeg me af of er nog handige tips zijn??? Of dingen die ik beter in Nederland kan regelen dan op Curacao. Groetjes Feike

Hi Feike,

Voor hoe lang ga je en wat is het plan?

Hai, ben van plan om voor een jaar te gaan of langer :wink: (als het bevalt natuurlijk) ik ga bij een oud collega van mij werken als sous-chef of chefkok, in een mexicaans restaurant (chihuahua cantina) dus de baan is al in the pocket :slight_smile: voor het appartement moet ik nog ff kijken maar daar zit ook al schot in. En dan nog de documenten bij elkaar krijgen… Zag dat jullie ook ergens halverwege september gaan, dus misschien wel hetzelfde vliegtuig;)

Wow baan al in de pocket, dat doe je goed :slight_smile: Ik kom dan zeker een keertje bij je eten in het restaurant! Als je al een contract hebt kun je je verblijfsvergunning (dat is het niet echt, maar lijkt erop, het heet een van rechtswege verklaring) al regelen vanuit NL. Je kunt dan je contract laten zien aan de douane en dan kom je zonder problemen binnen. Verder moet je in NL natuurlijk de praktische dingen regelen zoals je post laten doorsturen, je eventueel op tijd uitschrijven bij de gemeente en daar een verklaring van vragen om te tonen in Curacao om je daar in te schrijven, een paar weken van te voren een goed gedrag verklaring regelen bij de gemeente, je verzekeringen en abonnementen opzeggen etc. De rest kan volgens mij allemaal vanuit Cura geregeld worden. In het zelfde vliegtuig zal wel heel erg toevallig zijn want er gaan er zoveel, maar wie weet! Wij vliegen 17 september 2009 met Martinair!

thanx, hiermee kom al een heel eind…

Succes! En meld je ook even aan bij het borreltopic :slight_smile: Lijkt me gezellig om met een grote groep een borrel te doen !