(origineel bericht op be-more.nl)
Nog 3 weekjes!
Hallo lieve lezers,
Over precies drie weken vertrek ik voor 2 maanden naar het verre Malawi; ‘the warm heart of africa’.
Ik vlieg samen met Leyla via nairobi (Kenia) naar Lilongwe (hoofdstad van Malawi) waar we van zaterdag tot maandag zullen verblijven in een hostel.
Op maandag ochtend vertrekt iedereen met de mede vrijwilligers richting hun eigen project.
Ik heb er super veel zin in en kan ook bijna niet meer wachten tot het eindelijk zo ver is.
Op nog 1 prik voor hondsdolheid na (die krijg ik een dag voor vertrek) heb ik al mijn vaccinaties gehad, om zo veel mogelijk ziektes tegen te gaan. Ook moet ik nu geloven aan de malaria tabletten… hopen dat de bijwerkingen mee zullen vallen.
Voor de mensen die nog niet zo goed weten wat ik daar ga doen zal ik het hieronder nog eventjes gaan uitleggen.
Over het project CHAYOF:
<em>In Chinamwali, een levendig voorstadje van Zomba, bevindt zich het Chayof centrum - de Chinamwali Aids, Youth and Orphan Care Foundation. Het werk dat de organisatie doet is voornamelijk gericht op de allerkleinsten en jongeren. Zij bieden hen verschillende programma’s aanen zo probeert Chayof ze te behoeden voor de risico’s die het gebrek aan kansen in de regio, de grote armoede en de werkeloosheid met zich meebrengen.</em>
<em>Voor de jongeren zijn er programma’s op het gebied van onderwijs en sport & spel. Verder heeft Chayof een ochtendprogramma voor kleuters en een Home Based Care programma voor ouderen, waar erg actief aan gewerkt wordt. Een aantal jonge mensen uit de community hebben een Youth club opgericht, die op verschillende dagen bij elkaar komen om op een laagdrempelige manier, zoals bijvoorbeeld drama het taboe rondom Aids te doorbreken en lifeskills eigen te maken.</em>
Ik ga proberen dit mijn weblog zo goed mogelijk bij te houden, al weet ik niet hoe het daar precies zit met internet. ik zal niet altijd internet tot mijn beschikking hebben, maar zeker in het weekend zal ik proberen om zoveel mogelijk verhalen te vertellen van wat ik allemaal mee maak en waar ik heb donatiegeld aan uit geef.
Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor de positieve reacties en voor het doneren! ik ga er iets moois mee doen, dat weet ik zeker!
Veel liefs,
Charelle