Nieuwkomster!

Beste Wereldwijzere medegenoten!

hier Marisha, 38 jaar, met als voornaamste doel cq bezigheid mijn eerlijke handel in handgeweven producten uit Guatemala. Een onvoorzien maar érg leuk gevolg van het half jaar vrijwilligerswerk dat ik eind 2007, begin 2008 in genoemd land aanging. Letterlijk een geval van bij toeval het ontbrekende puzzelstukje vinden. Of bestaat toeval niet? Volgens de Mayas niet, ben er zelf (nog) niet echt uit. Hoe dan ook beschouw ik het als een groot geluk daar, toen, in Guatemala een nieuwe levensinvulling te vinden. Zelfs al gaat het opzetten van die eerlijke handel niet zonder vallen of opstaan. Maar daarmee des te groter de uitdaging! Afijn, meer over mijn fair trade, hoe ik daartoe kwam, wat die inhoudt, wat mijn partner in Guatemala en ik zoal hebben gedaan en nog van plan zijn - dat kan je op mijn webshop lezen: http://www.yabal-shop.com - dan wel in de media-items die ik daar vermeld, dan wel volgen via de varia social media die ik gebruik.

Naast Guatemala sowieso geïnteresseerd in “verre buitenlanden”, landen met een heel andere cultuur en mentaliteit, en andere levens- en fysieke omstandigheden. Die vormen een goede, leerzame, inspirerende context om naar “het” cq je eigen leven in Nederland te kijken. Een land waar ik overigens ook met veel plezier woon hoor. Eerdere grotere verre-buitenlandavonturen betroffen Nicaragua (2x een half jaar) en de Filippijnen (3 periodes, in totaal een jaar). Maar teruggaan naar Guatemala, en in direct contact staan met de vrouwen die mijn eerlijke handel maken - dat staat nu toch echt wel weer bovenaan aan mijn verlanglijstje!

Lijkt me voor nu wel voldoende; ik hoop, en verwacht, op deze site/dit forum veel inspiratie te vinden, misschien zo hier en daar een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan discussies en op vragen - en regelmatig lekker te kunnen wegdromen in andermans reisverhalen!

Met faire groet!
Marisha

Hoi Marisha,welkom op wereldwijzer!
Nou een mooie introductie,we weten praktisch alles van je !:slight_smile:
Zelf heb ik mijn hart ook verpand aan Thailand,misschien kan ik je warm maken om dit schitterend land te bezoeken?
Nou Thailand heeft vele hoogtepunten oa:fascinerende metropool Bangkok: cultureel, winkelparadijs en bruisend nachtleven
• Kanchanaburi en zijn beruchte dodenspoorweg
• het bergachtige Chiang Mai met de vergulde Wat Doi Suthep, fantastisch handwerk en prachtige natuur
• de Gouden Driehoek, grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar
• authentieke bergvolkeren en de beroemde giraffevrouwen in Mae Hong Son
• historische steden Sukhothai en Ayutthaya
• luieren aan de exotische stranden van Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Krabi, Phuket of Khao Lak.

http://bangkokpattayapackages.com/wp-content/uploads/2011/06/thailand1.jpg

Indien je eventueel met vragen zit Marisha,dan kan je altijd een berichtje posten in het Thailandforum zie link:hier aanklikken
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Marisha !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Haha, beste Georgessiam,
dank voor je warme welkom! En vast en zeker is ook Thailand een geweldig mooi en interessant en bezoekenswaardig land, maar … na ja… wat ik schreef: ik wil allereerst toch echt weer terug naar Guatemala (en omstreken)! Heb je tips hoe ik daar goedkoop kan komen… hou ik me warm aanbevolen! Met of zonder die tips, wellicht tot ziens/lezens hier op Wereldwijzer!
Marisha

Hoi Marisha, leuk, welkom!
En mensen zullen zeker blij zijn als je ze kunt helpen met hun vragen over Guatemala of Nicaragua, of de Fillipijnen.