Beste Wereldwijzere medegenoten!
hier Marisha, 38 jaar, met als voornaamste doel cq bezigheid mijn eerlijke handel in handgeweven producten uit Guatemala. Een onvoorzien maar érg leuk gevolg van het half jaar vrijwilligerswerk dat ik eind 2007, begin 2008 in genoemd land aanging. Letterlijk een geval van bij toeval het ontbrekende puzzelstukje vinden. Of bestaat toeval niet? Volgens de Mayas niet, ben er zelf (nog) niet echt uit. Hoe dan ook beschouw ik het als een groot geluk daar, toen, in Guatemala een nieuwe levensinvulling te vinden. Zelfs al gaat het opzetten van die eerlijke handel niet zonder vallen of opstaan. Maar daarmee des te groter de uitdaging! Afijn, meer over mijn fair trade, hoe ik daartoe kwam, wat die inhoudt, wat mijn partner in Guatemala en ik zoal hebben gedaan en nog van plan zijn - dat kan je op mijn webshop lezen: http://www.yabal-shop.com - dan wel in de media-items die ik daar vermeld, dan wel volgen via de varia social media die ik gebruik.
Naast Guatemala sowieso geïnteresseerd in “verre buitenlanden”, landen met een heel andere cultuur en mentaliteit, en andere levens- en fysieke omstandigheden. Die vormen een goede, leerzame, inspirerende context om naar “het” cq je eigen leven in Nederland te kijken. Een land waar ik overigens ook met veel plezier woon hoor. Eerdere grotere verre-buitenlandavonturen betroffen Nicaragua (2x een half jaar) en de Filippijnen (3 periodes, in totaal een jaar). Maar teruggaan naar Guatemala, en in direct contact staan met de vrouwen die mijn eerlijke handel maken - dat staat nu toch echt wel weer bovenaan aan mijn verlanglijstje!
Lijkt me voor nu wel voldoende; ik hoop, en verwacht, op deze site/dit forum veel inspiratie te vinden, misschien zo hier en daar een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan discussies en op vragen - en regelmatig lekker te kunnen wegdromen in andermans reisverhalen!
Met faire groet!
Marisha