Even voorstellen

Hallo allemaal,

Het is er nog niet van gekomen om me voor te stellen, bij deze heb ik iets goed te maken. Sinds vorige week ben ik opgenomen als nieuwe forumbeheerder en neem dan ook dit Algemeen Zuid-Amerika forum over.

Zelf woon ik niet in zuid-, maar in midden Amerika… meer precies in Guatemala. Ik woon en werk hier nu ruim een jaar. Ik heb mijn leventje hier nu opgebouwd vergelijkbaar zoals ik dat in Europa ook had.
Als ik heel eerlijk ben dan heb ik weinig Zuid-Amerika ervaring, maar omdat er nog geen Midden-Amerika forum bestaat, ben ik tot deze forumbeheerder omgedoopt. Ik hoop dan ook dat mensen met meer Zuid-Amerika ervaring mij kunnen bijstaan bij eventuele vragen hieromtrent.
Ik heb wel enkele keren gereisd, maar Zuid-Amerika is voor mij onbekend, daarentegen kun je me van alles vragen over Midden-Amerika en Cuba… van vakantie tot vrijwilligerswerk, over verzekeringen en veiligheid tot en met het wonen en werken in het buitenland.

Voor alle vragen die je hebt, zet gerust een berichtje in dit forum. Mocht het te lang duren voor een antwoord of wil je een persoonlijk antwoord, stuur me dan een berichtje of een email.

Groeten,
Igor

L.S.

Zou een apart forum voor Midden-Amerika niet wenselijk zijn?

En zo ja: welke landen zou dat dan precies moeten omvatten?

Met Vr.Gr.
Arturo
P.S.
Het zou m.i. goed zijn een apart forum te openen voor Guatamala.(binnen die Midden-Amerika rubriek)
Natuurlijk zal het aantal schrijvende-deelnemers/sters zeer gering zijn, maar niet de kwantiteit, maar de kwaliteit geldt voor wereld-wijzers/sters…en aangezien jij daar woont, moet dat lukken.
Bijv. één keer per week of maand :het laatste nieuws uit Guatamale.
Het zal reizig(st)ers trekken.

Klopt het dat in Guatemala zoveel 'Mara’s zijn?

Arturo, ik heb dat nagevraagd bij beheerders van WW, maar ze willen liever nog geen Midden-Amerika forum aanmaken. Wat betreft het andere, ik kan dat overwegen, tesamen met het idee om daar inderdaad wat meer nieuwtjes uit Guatemala wekelijks neer te zetten, ik zit niet voor niets kort bij het vuur om daar op in te springen he.

P.S. Midden Amerika is voor mij nog steeds Guatemala tot aan Panama :stuck_out_tongue:

Jammer genoeg zijn er inderdaad ´Mara´s´ in Guatemala. Spijtig zitten die in heel veel midden-amerikaanse landen… maar vergis je niet, ook in de VS zit een hele tak. Gelukkig heb je er hier normaal gezien tijdens je vakantie geen enkele last van.

Hoi, Igor

Ook ik sluit me bij Igor aan en wil toch pleiten voor een Middenamerikaans forum. Nu is het denk ik nog te algemeen en moet je maar net geluk hebben dat jouw land erbij zit. En daar komt bij dat de meeste mensen toch OF naar Zuid Amerika gaan OF naar Midden Amerika.

Wat betreft die Mara’s, Arturo, die zitten vooral in Guate en in (het noorden van) Honduras. En inderdaad, die zijn zeg maar een cadeautje van de VS. Maar in landen als Nicaragua, Costa Rica en Panama komen (nog) geen mara’s voor.

Ed uit Costa Rica
www.edventure.biz

hélaba
Ik ben wel geïnteresseerd in Guatemala! Zou dat mogelijk zijn om daar vrijwilligerswerk te doen met kinderen(ben kleuterleidster) en spaans te leren?
Wat zijn de kosten ongeveer? en een vlucht, voor de zomermaanden?Laat me snel iets weten liefs julie

Hey Julie !
En dan te bedenken dat ik op dit moment ook in Brasschaat ben :wink: Guatemala is een uitermate geschikt land om vrijwilligerswerk te doen en Spaans te leren. De kosten vallen heel veel mee en een vlucht is ook goed te doen. Een verblijf bij een gastgezin kost je ongeveer 35 tot 40 euro per week, met alle maaltijden inbegrepen, een vlucht (heen en terug) zal rond de 750 of 800 euro uitkomen. Hoe lang wil je in Guatemala blijven? Ik zal je a.s. maandag wat meer uitleg geven, op dit moment zit ik nog in Nederland en Belgie, volgende week ben ik weer op mijn vertrouwde stek. Kijk ook gerust ’s rond op de Guatemala-onderwerpen hier op het forum.

Groeten,
Igor

Hoi Igor,

Vroeg me af wat Mara’s zijn…zijn het zoals de ‘Rascolls’ in Papua New Guinea georganiseerde bendes?

Salam hormat uit Indonesie

Mara´s zijn inderdaad georganiseerde bendes, je vind ze vooral in grote steden en in het geval van Mara´s kom je ze tegen in El Salvador, Honduras en Guatemala… en deze zijn dan weer vaak onderdeel van een grotere bende in de VS.

Hi Igor,

Bedankt voor je antwoord.

Is het veilig die kant uit te gaan?

Hier net de grens over; in het buurland PNG (Papua New Guinea) met name de grotere steden als: Port Moresby, Lae, en Madang moet je niet na 6 uur 'avonds de straat op gaan. Een avondklok is daar ingesteld. Het land staat te boek als zijnde het een van de meest onveilige landen ter wereld. Valt Guatemala daar ook onder te rekenen?

Groetjes