nieuwelingg!!

hallo!! =D

Ik heet Danielle ben 21 jaar en kom uit Amersfoort, Zit in mijn laatste jaar van de Dansopleiding in Utrecht. Heb onlangs een relatie van 4,5 jaar verbroken, daardoor heb ik gemerkt dat ik toe ben aan een groot avontuur. Ik ben zelf nog nooit buiten Europa geweest, maar zou heel erg graag naar Amerika willen. Het liefst zou ik daar willen gaan werken, kennis opdoen over de kunst en cultuur. Ik heb ook nog andere landen op mijn verlanglijst staan… Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika en Australie… Het liefste de hele wereld, maar ik moet wel realistisch blijven =P

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die een reiservaring hebben gehad en die dat met mijn zouden willen delen…

ben erg benieuwd!!

groetjes Danielle

Hoi Danielle,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het wonen en werken in het buitenlandforum al ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je soortelijke berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van anderen die de stap hebben gedaan om te gaan wonen en werken in Amerika!
Ook vind je in het Amerika landenforum een subrubriek “Wonen en Werken Vraagbaak” waar je alle vragen kunt stellen over wonen ,werken etc… hier aanklikken
Indien je in de VS betaald werk wil verrichten, hoe kort van duur ook, dan heb je een visum nodig. Aangezien het om een tijdelijke opdracht gaat (die toch gerust een aantal jaren kan duren), noemt men deze de ‘non-immigrant visa’.
(Als je blijvend in de VS aan de slag wilt, dan val je niet onder de non-immigrants, en dan moet je je kandidaat stellen voor een immigrantenvisum.)
Belangrijk: Met uitzondering van aanvragers van visa type L of H zin alle werknemers verplicht om over een verblijfplaats te beschikken buiten de VS, die ze niet van plan zijn op te geven.
Als eerste stap bij het aanvragen van een tijdelijk werkvisum dient u een werkgever in de Verenigde Staten te vinden die uw diensten nodig heeft en bereid is een aanvraag voor u in te dienen bij de Amerikaanse immigratiediensten – U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS).

In geval van goedkeuring door de USCIS wordt de aanvraag doorgestuurd naar de Amerikaanse Ambassade waar u een visum wil aanvragen. Bij ontvangst van een goedgekeurde aanvraag zal de Ambassade met u contact opnemen. Indien u al bericht hebt ontvangen van een goedgekeurde aanvraag kunt u zich persoonlijk aanmelden bij de Niet-immigratievisumafdeling van de Ambassade.
Succ6 nog met al wat je nog gaat doen in de toekomst Danielle!
groet,georgessiam.