nieuwe wereldreiziger voor het forum

Hallo,

Mijn naam is Karin. Ik ben een échte Indialover en mijn echtgenoot Marc heeft zijn hartje verloren in het zuiden van Afrika, tijdens onze reis naar Namibië en Botswana dit jaar.
Ik zelf zou heel graag eens vrijwilligerswerk willen doen in India.
Mijn bedoeling is om zo écht dichter bij de bevolking te staan en er mensen te leren kennen, vrienden te maken voor het leven in het land waar ik zo van hou.
Het liefst van al wil ik er wat journalistieke opdrachten gaan doen.
Ik ben maatschappelijk werker, maar eigenlijk had ik liever in de journalistieke sector gewerkt.
Ik hou van teksten schrijven, op onderzoek en avontuur gaan en foto’s maken.
Daarom lijkt een jobje in die sector en dan nog in het land, dat me zo aantrekt heel leuk.
Momenteel plannen we onze 3de reis naar India. Ditmaal gaan we naar het Noordoosten en eerst naar Allahabad, waar we het KhumbMehla-festival van dichtbij willen mee maken.
De eerste keer zijn we naar Rajasthan en Varanasi gereisd. Hier huwden mijn man en ik in de Monkeytempel en dit was een fantastische belevenis.
De 2de keer bezochten we een deel van het zuiden.

Iedereen, die me leuke tips kan bezorgen over reizen in India en Namibië/Botswana/Zuid-Afrika en Tanzania kan bezorgen, zal ik dankbaar zijn.

Karin

Hoi Karin,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Indiaforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je vragen&tips posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die met jou dezelfde passie delen,namelijk India.
Las ook in je berichtje dat je interesse hebt om eventueel vrijwilligerswerk te verichten in India,Karin?
Nou je kan altijd eens een kijkje nemen op het vrijwilligersforum.
In dit forum vind je aanbod en vacatures van vrijwilligerswerk projecten in het buitenland van diverse vrijwilligerswerk organisaties.
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Karin!
groet,georgessiam.

Hallo,

Bedankt voor je tips.
Heb in het verleden al geprobeerd om op die forums te gaan. Maar tevergeefs.
Probeerde het nu opnieuw en het lukt weerom niet.
Ze vragen steeds om een nieuw account aan te maken. Snap niet hoe dat kan, terwijl ik toch al mijn login heb voor dit forum…???

Misschien heft u hier een tip over.

Hoi Karin,
Je kan een berichtje plaatsen in de helpdesk zie link :http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=691
groet,georgessiam.

Ook op deze link krijg ik de melding : “je bent niet ingeschreven, gelieve een nieuwe login aan te maken”.
Snap er niets van. Hoe kan dat nu, terwijl ik toch op dit forum kan?

Alvast bedankt.

Ik heb je al een priveberichtje gezonden ivb met je probleem Karin,zal wel goed komen!

Voor Tanzania kan ik het fenomeen ‘cultural tourism’ van harte aanbevelen. Er zijn vele vormen, maar het komt neer op een (semi-) georganiseerde tour langs allerlei bezienswaardigheden over hoe de normale Tanzanianen leven. Het kan bestaan uit een dagdeel waarin je een dorp bezoekt en een rondleiding krijgt over de plantages, lokaal eten krijgt, en te zien krijgt hoe de vrouwen kaas maken (veelal voor toeristen), kleding, sierraden etc.
Maar het kan ook een meerdaagse trip zijn naar diverse dorpen of gebieden, waarbij je bijvoorbeeld 4000 jaar oude rotstekeningen krijgt uitgelegd door een archeoloog, een rit per fiets of per ezelkar maakt, een natuurlijke waterbron bezoekt waar zomaar 200 liter water per uur omhoog komt borrelen, een honingoogst meemaakt in het pikkedonker, danst met verlegen dorpelingen, spreekt met een medicijnvrouw, gaat jagen met bosjesmannen, familie van de gids ontmoet, een schooltje en hospitaaltje bezoekt en te horen krijgt hoe zij werken en tegen welke problemen zij aanlopen (gebrek aan materiaal en werknemers), etc etc.

Dit soort culturele tours kun je boeken vanuit bijvoorbeeld Arusha, Moshi, Dar Es Salaam, Mbeya… Of door zelf te bellen met iemand in een dorp dat meedoet, of te mailen met een gids. Ik heb erg goede ervaring met de gids Moshi Changai, www.tanzaniaculturaltours.com.

Je kunt lezen over mijn tour met hem op mijn website, zie de link in m’n handtekening.

Verder zou ik gewoon een goeie reisgids kopen (Lonely Planet, Bradt, Rough Guide ofzo), daar staat vrijwel alles in wat je moet weten.

Veel plezier! Ook in India.