Nieuwe projecten

(origineel bericht op be-more.nl)

Nieuwe projecten

Een aantal weken geleden kregen we te horen dat ons gekozen project de eerste 2 weken van ons verblijf gesloten is vanwege vakantie. We moesten ons dus weer opnieuw orienteren op wat we wilden.

Na overleg hebben we (deels) gekozen voor het project Little Lambs. Dit project biedt onderdak aan 40 meervoudig gehandicapte kinderen. Een deel daarvan ligt steeds op bed en deze kinderen moeten geholpen worden met wassen en eten. In het algemeen zal dit door huismoeders gebeuren. Een ander deel van de kinderen is wel mobiel. Hier zijn wij voor bedoeld om daarmee activiteiten te ontplooien in de buitenspeelplaats en ze aandacht te geven. Lieke zal zich volledig bezig gaan houden bij dit project. Ikzelf voor de helft van de tijd.

De andere helft van de tijd zal ik aan de slag gaan bij het project Share a Child Movement. Dit project brengt de problemen van ca 1400 gezinnen in kaart in de omgeving van Cebu en gaat daarna aan de gang met deze gezinnen door middel van trainingen om ze op een hoger levenspeil te krijgen. De eerste ronde van huisbezoeken is geweest en men gaat nu aan de gang met de 2e ronde om te kijken wat er in de tussentijd (hopelijk) verbeterd is. Het is de bedoeling dat ik dan meega bij het bezoeken van de gezinnen, gegevens vastleg, dat ik deze gegevens verwerk in een database en eventueel aan trainingen meehelp.
Het lijkt me erg leuk om door deze mogelijkheid bij 2 projecten te kijken hoe het daar toe gaat en een rolletje mee te spelen in het dagelijks leven.

Over 2 weken hebben we onze voorbereidingsdag. Het lijkt me leuk om dan andere vrijwilligers van de projecten te ontmoeten en over de projecten te praten.

Verder moeten we nog een aantal dingen doen maar daar hebben we de tijd nog voor. Maar we beseffen: De tijd gaat snel!

(origineel bericht op be-more.nl)