Me eerste weblog over de Filipijnen.

(origineel bericht op be-more.nl)

Me eerste weblog over de Filipijnen.

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer op mijn weblog! Na een jaar geleden op mijn weblog te hebben geschreven over mijn avonturen in Zuid-Afrika, ga ik dat vanaf nu weer vaker doen. Want over 2,5 maand zal ik weer vrijwilligers werk gaan doen, alleen dan in de Filipijnen, op een project met 40 kinderen/jongeren met een een meervoudige beperking, genaamd The Little Lambs Centre. De kinderen/jongeren hebben onder andere het syndroom van down, cerebrale parese (hersenverlamming), een ontwikkelingsachterstand en/of zijn autistisch. Wij gaan ons voornamelijk bezig houden met de ADL (algemene dagelijkse levensverichtingen) zoals eten, wassen/douchen, hygiene maar verder zullen wij ook persoonlijke aandacht geven, eventueel dingetjes aanleren en activiteiten met ze ondernemen. Verdere informatie over het project staat uitgebreid op de be-more site.

Maar wat heb ik hier weer naar uit gekeken zeg, dat ik terug kwam van Zuid-Afrika was ik gelijk verkocht en wist ik zeker dat ik nog een keer vrijwilligerswerk zou gaan doen, want wat kan je veel voor ze betekenen dat heb ik wel gemerkt in Zuid-Afrika, waar ik nog vaak aan terug denk. Geregeld sla ik mijn fotoboek open en als ik me facebook open kom ik dingen tegen over The Farm, ik lees nog de weblogs van de andere vrijwilligers en kijk geregeld me foto’s op de computer nog eens door en om niet te vergeten we spreken nog steeds af met ons groepje waar ik vrijwilligerswerk mee heb gedaan, super leuk. Een ervaring om niet te vergeten!

Ik heb vorige week mijn vliegticket betaald, dus dat staat nu vast, ik kan niet meer terug haha, gelukkig was ik dat ook niet van plan. Maar goed voor diegene die het leuk vinden zet ik hier het begin van mijn reisschema neer:
Woensdag 21 augustus vlieg ik om 16.20 uur vanaf schiphol naar London, waar ik om 16.30 (de tijd in london) aankom.

Woensdag 21 augustus vlieg ik dan om 21.15 uur naar Singapore, waar ik dan donderdag 22 augustus om 17.30 uur aan kom. Ik heb daar dan een overnachting op singapore airport want de volgende dag vlieg ik weer verder.

Vrijdag 23 augustus vlieg ik dan om 08.20 uur naar naar Cebu in de Filipijnen en daar kom ik dan om 12.15 uur aan.

Op het vliegveld van Cebu zal ik mijn medevrijwilligerster zien en dan zullen we samen een taxi pakken en naar ons hostel gaan.

En dan gaat het avontuur beginnen het weekend nog even rustig aan, bijkomen van de vliegreis en de eerste indrukken laten bezinken en dan maandag 26 augustus zullen we dan eindelijk op ons project starten. Ik en me medevrijwilligerster zijn allebei ontzettend enthousiast dus dat moet helemaal goed gaan komen.

Voor nu even dit. Tot snel!

Liefs xx

(origineel bericht op be-more.nl)