hallo weer

(origineel bericht op be-more.nl)

hallo weer

hallo allemaal

we hebben nu een paar uur even vtij dus gauw kijken in zomba of we internet hadden om te lezen en te schrijven

we hebben vanochtend al om 7 uur op het land gewerkt van de gehandicapte kinderen ,

Dit stuk land is gehuurd voor een jaar door vorige vrijwilligers en wordt bewerkt door vrijwillegers van het project zelf.

de opbrengst is dan voor die ouders want die hebben helemaal niets omdat zij voor hun gehandicapt kind moeeten zorgen.

deze groep bestaat uit 17 gehandicapten kinderen en ouders en die komen er het slechtste vanaf.

Wij willen hun dan ook helpen .we hebben al een afspraak dat deze kids in ieder geval allemaal een deken krijgen,en ws huren wij dat land nog een jaar langer voor hun zodat ze wat inkomsten blijven houden.

Verder zijn hier ontzettend veel kinderen die allemaal onderwijs moeten hebben en de leerkrachten willen ook een kleine vergoeding dus het is erg belangrijk dat er ook geld is voor langer termijn zodat dat door kan blijven gaan.

wij hebben het super naar onze zin ,we zijn samen op het project en het gaat heel goed met ons.

het is alleen om 18 uur pikdonker en dan komen de beesten ,je wilt het niet weten maar er lopen hier kakker lakken en spinnen zo groot hebben jullie ze nog nooit gezien.Dus boven het gat en goed op letten waar de beesten blijven.Haha

Gelukkig zitten hier geen wespen want daar ben ik wel bang van .

We zitten in een project wat voor hier africaanse begrippen al best redelijk loopt.Ik bedoel dan de schooltjes en onderwijs

alleen jammer dat het nog niet verplicht is hier naar school gaan.Alle spullen voor school zijn ze super blij mee en ook met alle hulp op school maar mijn engels is ook niet zo best dus Angelique geeft engelse les zo ook vanmiddag aan de ouderen.

Maar de mensen hebben hier nog niet veel dus zijn met alles blij en ook met al onze hulp.We gaan wel steeds naar de zieke kijken ,er is hier een terminale vrouw die ik gisteren nog een klamoe uit holland heb gegeven want zij ligt op de grond vol met bulten die open zijn en waar nu vooral de vliegen op zitten dus vandaar de klamboe.Het is vreselijk om dit aan tezien Wij in holland kunnen ons dat niet voorstellen.

Afgelopen weekend zijn wij met 6 vrijwilligers op safari geweest in mooie 2 persoonstenten met douche en toilet en dat is toch wel fijn We heben een super weekend gehad en ook lekker gegeten .

Jullie moeten ook allemaal steeds bij Angelique kijken op haar weblog want als internet uitval probeer 1 van ons iets te schrijven en nu zitten we samen te typen en misschien schrijft zij weer wat anders

Het eten op het project valt allemaal wel mee alleen het ontbijt vind ik echt niet lekker brood smaakt echt niet dus eten we een banaan en ligakoek of iets zolang onze voorraad strekt .Verder krijgen we rijst en groenten met soms een ei of een stukje verse kip dus dat kopt allemaal goed.

Lydia we moesten je edanken voor de poppen.

Iedereen heel veel lieve groetjes van ons

Dikke kus voor Nico en mijn kids

Liefs Frances

(origineel bericht op be-more.nl)