Beste allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Over een paar maanden verhuis ik naar Parijs om daar te wonen en te werken. Er moet nog een hoop geregeld worden en ik kan alle tips gebruiken die jullie hopelijk hebben over emigreren naar Frankrijk, verhuisbedrijven, appartementen etc. Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn!
Groetjes,
Marianne
Hoi Marianne,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om je eigen te settelen in de lichtstadl (Parijs)
Wie heeft er nog nooit gedroomd van een eigen stekje in deze wondermooie lichtstad? De huizenzoektocht of beter, appartementenzoektocht loopt echter niet van een leien dakje. Wie in Parijs een appartement wil huren, moet voorbereid zijn! Want zoals je snel merkt, je bent niet de enige die in Parijs wil wonen…
Het zoeken van een appartement in Parijs is een heel onaangename activiteit. Ten eerste zal je op elke afspraak die je maakt niet alleen zijn. Op sommige afspraken duiken wel 50 mensen op. Er is meestal geen of weinig persoonlijk contact met de eigenaar. Doorgaans laat hij of zij je dossier afgeven en is verder weinig ‘ontmoeten’ aan. Het is dus zeer onpersoonlijk en heel belangrijk dat je dossier heel goed in orde is! Vertaal het dus liefst in het Frans – of toch bepaalde kernwoorden zodanig dat ze er iets kunnen van begrijpen. Ten tweede is er veel concurrentie en buitenlanders hebben daar zeker geen voordeel bij. Ten derde is het moeilijk om afspraken te maken. Je moet er al eerste bij zijn want de eigenaars hebben al snel twintig afspraken voor één appartement. De kans is dan klein dat hij jou nog laat komen.
Indien je nog met vragen zit over het wonen en werken in Parijs Marianne,dan kan je altijd een topic aanmaken op het Frankrijk forum
Succ6 nog met je toekomstplannen,Marianne!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.