Hoe vind ik het beste werk en woonst als ik naar parijs verhuis

hoi,

Ik ben tatjana, en ben 22 jaar.
Ik heb al ruim 2 jaar een relatie met iemand uit Parijs.
Zelf zou ik graag naar daar verhuizen en daar werk vinden, alleen weet ik niet hoe eraan te beginnen…
Heeft er iemand goede tips in verband met werken en wonen in parijs?
Ik spreek ook niet heel vlot frans enkel wat basis…
Ik ben van het principe dat je de taal het beste leert op de plaats zelf, dus wie weet zijn er wel internationale jobs in parijs waar iemand iets van afweet, en kan ik intussentijd de franse taal wat opvangen in het dagelijkse leven :slight_smile:
Mijn vriend zelf is nog schoolgaand dus op werkgebied weet hij niet zo veel…

Vandaar dat ik hoop dat er iemand me goed advied kan geven! :slight_smile:
alvast bedankt op voorhand :slight_smile:

Als je in Frankrijk werk wilt vinden is het essentieel dat je de taal beheerst. Er zijn wel baantjes te vinden voor mensen die Engels/Nederlands spreken, maar praktisch altijd in combinatie met goed Frans.

Dus mijn advies: begin nu met leren en wacht niet totdat je in Parijs bent.

Veel succes en groeten,

Mijn naam is Frieke, ik ben 45 jaar en heb een dochter Sarah van tien jaar. Ik ben weduwe en woon momenteel samen met mijn moeder en dochter in sluis.

Ik heb CVS/ME en ben van plan de warmte op te zoeken, ik ben op zoek naar een huis in Frankrijk, Charente. Ik zoek mensen die me op weg kunnen helpen of me hun ervaringen willen vertellen.

Frieke:dag:

Beste Frieke,

Je kan beter een nieuw draadje beginnen in deze sectie ipv. jouw vraag aan een draadje van iemand anders te hangen, bv. met de titel: hulp gezocht bij het vinden van een huis in de Charente, en daarin ook vermelden of je een koophuis zoekt of een huurhuis, welke prijsklasse, welke buurt, etc. etc.

dank je, ja moet het nog een beetje gewoon worden hier en had mijn bericht verkeerd geplaatst

Je kunt eens op de site van www.nederlanders.fr kijken en of via franse sites voor werk, zoals cadre-emploi of www.travail-emploi.com.
Er is genoeg werk maar je moet echt de franse taal goed beheersen. Anders inschrijven via monsterboard.fr en ergens binnenkomen.
Ik heb zelf jaren in Frankrijk gewerkt, en de franse taal beheersen is onontbeerlijk om in frankrijk te wonen en te werken. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Gewoon doen. Succes.