Momenteel studeer ik aan de Universiteit van Gent, maar eer ik aan mijn masteropleiding begin, wil ik graag een jaar in Parijs wonen en werken (+ taalcursus volgen). Laat ons zeggen dat het een droom is, die ik eindelijk durf achterna gaan!
Ik wil er van september/oktober 2012 tot augustus 2012 verblijven.
Ik vroeg mij af of er gelijkgestemde zielen zijn op dit forum (die min of meer dezelfde droom koesteren): is altijd handig om info uit te wisselen, en dergelijke!
Ik heb hetzelfde plan, al zou ik liever naar Zuid-Frankrijk gaan. Ik ben m’n orientatietocht pas net begonnen, maar misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden als we bruikbare dingen vinden?
Ook ik heb hetzelfde plan, al hoeft het niet per definitie Parijs te zijn.
In juli ben ik afgestudeerd aan de hbo opleiding Hotelmanagement. Daarna ga ik 3 weken in Londen werken bij de Olympische spelen. Begin september nog even op vakantie en dan zou ik eind sept/begin okt naar Frankrijk willen om daar te werken en uiteraard de taal te leren.
Ben al een tijdje aan het zoeken maar veel taalcursussen zijn behoorlijk duur. In de hotellerie nemen ze niet snel personeel aan dat de taal niet spreekt. Mijn zoektocht zet voort…
Ik woon sinds 2 maanden in Parijs met man en dochtertje v 2 en ben benieuwd wie inmiddels ook…
Het lijkt mij leuk met Ned meiden in contact te komen en ervaringen uit te wisselen let me know…
groetjes Natascha
Ik zou me dan ook graag bij jullie willen aansluiten! Ik ben bijna 20 jaar, en droom er al jaren van om eens voor een korte periode echt van de Franse ‘cultuur’ te proeven. Ben best blij om te horen dat ik niet de enige ben (heb helaas niemand in mijn omgeving kunnen vinden die dezelfde droom deelt). Wat zijn jullie ervaringen op dit moment?
Liefs,
Alina
Hey
ik ben 26 jaar en het was tot voor kort ook mijn droom om te verhuizen naar Frankrijk. Toen ik vorig jaar de kans kreeg om voor mijn werk te verhuizen naar Parijs, heb ik daar ook geen neen tegen gezegd. Ik woon en werk nu dus in de Lichtstad. Als ik iemand kan helpen, laat maar weten …
Beste Liesbette! Wat mooi dat je droom zo in vervulling is gegaan:) Wat doe je precies? En bevalt het? Ik hoor heel graag van je:) Mijn emailadres is: dorien57@hotmail.com. Groetjes, Dorien
Hallo Liesbette,
Ik ben vollop op zoek naar een job in Frankrijk maar helaas heeft mijn zoektocht nog niet zoveel succes opgeleverd.
Mijn frans is niet geweldig goed, al kan ik wel mijn plan trekken in deze prachtige taal. Ik zou de taal volledig onder de knie willen krijgen en waar gaat dat beter dan in het land zelf? ^^ Ik ben momenteel nog studente maar vanaf juni stop ik met mijn studies. Weet u misschien een goede organisatie of site waarop ik iets zou kunnen vinden? Door het gebrekkige frans nemen ze me niet overal zomaar aan natuurlijk…
Alvast bedankt!
Groetjes, Nathalie.
Hoi Nathalie en Liesbette, heel mooi Liesbette dat je je hulp aanbiedt op dit forum, veel mensen willen voor kortere of langere tijd naar Parijs, en Nathalie, als je begint met een job als au-pair (met kost en inwoning) oid, en daarnaast een talencursus volgt, rol je vanzelf het Parijse bestaan in, succes en laat vooral van je horen op dit forum, groet Ilse (forumbeheerder)
een handige site is de site www.apec.fr, waar je onder andere jobs kan zoeken op taal (zo kan je Nederlands aanduiden als optie).
Anders raad ik je ook aan om te kijken in welke sector je wil beginnen, en dan spontane sollicitaties te sturen. Als je Engels goed genoeg is, kan je ook altijd eens de jobsectie van een Engelstalig bedrijf uitpluizen. En natuurlijk, waarom niet eens een talencursus nemen in Frankrijk zelf, in een stad en met logement bij een gastgezin. Misschien kunnen zij je aan werk helpen, en je Frans verbetert erop.