Na 6 jaar achter een bureau in het kleine Pays-Bas heb ik de knoop doorgehakt en besloten nu eindelijk de stap richting Parijs te zetten. Wie heeft er tips voor mij en niet onbelangrijk is het makkelijk om een baan te vinden? Alle tips & tricks zijn van harte welkom!
hallo,
ik ben elles witt en wil ook graag wat anders een ander leven in parijs misschien heb jij tips voor mij groetjes elles
Hoi Elles,
Ben druk aan het kijken wat ik zou willen ging doen in Parijs. Valt niet mee banen zijn er in principe wel, maar heb van een aantal uitzendbureaus de vraag gehad of ik al in Parijs woon en dat is helaas nog niet zo. Heb gesolliciteerd bij Disney (nog niks gehoord) en een paar keer gereageerd op de callcenter baan die op dit forum wordt aangeboden. Het liefst zo ik in het toerisme (reisbegeleidster) gaan werken. Op anpe.fr. de franse arbeidsbureau site staan ook aardig wat banen. Op fusac.fr. staan ook wat advertenties voor banen en woonruimte.
Succes en mocht je tips hebben ik hoor ze graag.
Ik ben nog aan het studeren en ik zou graag voor een jaar in Parijs willen wonen en werken ik moet alleen al werk en een woonruimte vinden voordat ik er naar toe ga ik weet alleen niet of daar misschien iets speciaals voor is. een instelling ofzo?
Hoi,
Ik woon in parijs samen met een andere Nederlandse student. Maar het is een appartement voor 3 personen, en we zoeken nog een 3e persoon! Ben je nog steeds geinterresseerd om naar PArijs te gaan/zit je er al? Laat het maar weten!
uhm hoi ik vroeg me af of iemand mij een beetje meer kan helpen met een soort van baan vinden in parijs partime ik ga namelijk morgen naar parijs backpacken en verblijf daar voor ?? onbekend ik ga met 2 anderen meiden en we hebben daar kennis zitten waar bij we kunnen verblijven dus een plaats heb ik zeg maar al weet iemand messchien waar ik een goed soort van studenten baantje kan vinden???
groetjes francis
leuk dat je naar parijs gaat. ik woon er nu al bijna een jaar en vind het echt heel leuk. voor een baantje vinden hangt er natuurlijk vanaf wat je graag wilt doen, of sta je voor veel wel open? horeca is denk ik de makkelijkste sector om een baan te vinden of oppas oid. maar spreek je ook frans? want dan heb je veel meer mogelijkheden waar je terecht kan!
Hoi!
Ik ben 3 dagen terug aangekomen in Parijs en woon tijdelijk bij kennissen, tot ik een baan heb gevonden en zelf opzoek kan gaan naar een studio/chambre of appartement. Ik ben 18 en heb net mijn eindexamen op 't Gymnasium gehaald, en spreek redelijk goed Frans en Duits, en nog beter Engels en Nederlands. Ik vind het ook moeilijk om te bedenken waar ik begin met het zoeken naar een baan; ik heb ervaring met horeca en schoonmaken en oppassen, maar ik heb een baan nodig voor elke dag van 's morgens tot 's avonds aangezien ik dit jaar toch nog niet studeer en daarbij accomodatie hier niet zeer goedkoop is. Daarbij ben ik ook nog op zoek naar andere woonruimte. En ik hoopte dat er mensen zijn die ideeën hebben, vooral mensen die zelf in Parijs wonen en dus ervaring hebben met die o zo mooie stad!
Groetjes, Karin
Hoi Karin,
Je kan goed kijken op de site van FUSAC. Er worden ook gratis FUSAC-krantjes uitgegeven op bepaalde plekken in de stad. Hier kan je advertenties plaatsen en lezen. Er staan zowel woningen in als banen, erg handig! Een goede vriendin van mij heeft zo ook haar baan gevonden als oppas. (Er zijn veel gezinnen die een oppas willen hebben die Engels met de kinderen spreekt.)
Woonruimte kan je ook in FUSAC vinden, maar Parijs is inderdaad een dure stad. Vraag vooral veel rond aan mensen en vertel dat je opzoek bent naar woonruimte, zo heb ik altijd een nieuwe kamer kunnen vinden toen ik een nieuwe kamer nodig had.
Veel suc6, voor meer tips, let me know,
Iris
Hallo,
Ik studeer dit jaar af en wil volgend jaar (febr/maart) graag verhuizen naar Parijs voor een paar maanden tot een jaar. Ik ben daarom nu al eens rond aan het kijken naar manier om woonruimte te vinden. En ik vroeg me af wat nu het handigste is. Iets zoeken ruim van tevoren of kort voordat je wilt gaan? Veel kamers op bijv. appartager.com zijn vanaf morgen ofzo al beschikbaar. Ze werken daar ook met kijkavonden en dat is voor mij niet handig omdat ik dan niet al in Parijs ben. Heeft iemand ervaring met het op afstand zoeken naar een woning daar? Of is het gewoon het beste om vanuit de stad zelf te zoeken?
Alvast bedankt!
Groetjes, Anja
Hoi Anja,
Ik woon nu sinds augustus 2008 in Parijs en ik heb voordat ik wegging iets gezocht vanuit Nederland. Over het algemeen is het moeilijk om iets te vinden, dus ik zou nu alvast proberen. Kijk ook eens op pap.fr. En je hebt toch iets nodig als je hier aan komt? Ook al is het een klein kamertje om te beginnen oid, dan kan je altijd verder zoeken als je in Parijs bent. Ik heb al veel verhalen gehoord van kamers zoeken in Parijs, over het algemeen dus moeilijk. Ik ben via via aan mijn kamer gekomen en heb daarmee veel geluk gehad. Maar mijn huisgenoot (in mijn vorige appartement) heeft 3 maanden gezocht naar iets voordat ze kon vinden, tot die tijd sliep ze bij vrienden op de bank. Dus ik zou niet wachten met zoeken vlak voordat je naar Parijs gaat, want het kan erg moeilijk zijn. Als je meer vragen hebt, let me know.
Groetjes, Iris
ps: kijk ook eens op de website www.fusac.fr, hier staan vanallerlei handige advertenties in voor werk en huisvesting. Succes!!
:wereld::FRANCE:
Hoi Inge,
Nu zoveel maanden later heb ik nog steeds geen woonruimte gevonden in Parijs. Ik vertrek half september dus de tijd begint te dringen… Ik vroeg me af of je misschien nog mensen kent in Parijs die een huisgenootje zoeken of misschien zoeken jullie er zelf nog wel een…?
Hoop dat je me nog wat tips kunt geven. Fusac.fr en pap.fr houd ik in de gaten, maar vooralsnog geen resultaat.
Groetjes,
Anja.
wie weet er een goedkope slaapplek met oud en nieuw en wat zijn de leukste plekken om heen te gaan met de jaarwisseling
Hey!
Ik heb al een studio gevonden in Parijs via een vriendin, die nu naar Australia gaat. Ik spreek 4 talen, waaronder Frans vloeiend, omdat ik in Parijs heb gewoond toen ik klein was. Ik werk al een tijdje als receptioniste en heb Toerisme gestudeerd. Weet je misschien een goede site waar ik werk op kan vinden? Groet Boo
Hai iedereen,
Vanaf maart 2011 wil ik graag voor een half jaar of een jaar in Parijs wonen. Ik ben dan ook op zoek naar een woning. Het maakt mij niets uit of het met of zonder huisgenoot is. Ik ben zelf een master student sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ben makkelijk in de omgang en netjes.
Ik kan ook aan woningruil doen. Mijn mooie en nieuwe studio in Amsterdam Oost vlakbij station Amsterdam Amstel en op tien minuten fiets afstand van het centrum voor jou woning in Parijs.
Ik hoop snel van iemand te horen. Mijn email adres is magdalien@hotmail.com.
Groetjes Magdalien
Misschien je vraag op een Franse site plaatsen?
Zomaar vh Net geplukt (dus opletten voor kaf onder het koren):
http://www.appartement.org/colocations.html
http://www.expat.org/annonces-gratuites/colocation.htm
http://www.echange-maison.net/petites-annonces-echange-maison-1-5-5.php
Officiële website Toeristische Dienst Parijs:
Vraag eventueel per e-mail concrete info bij L’Office du Touisme et des Congrès de Paris:
vb of ze je naar een paar nuttige websites kunnen verwijzen waar je terecht kan met je verzoek, enz…:
http://www.parisinfo.com/nous-contacter-1/
en een leuke baan bij disneyland paris ? Wij bieden woonruimte voor ons personnel en zitten op 32 km van Parijs (en een metro van s morgens vroeg tot s avonds laat dus tijd genoeg om er van alles te ontdekken !!) [EMAIL=“nicole.korssen@disney.com”]nicole.korssen@disney.com
Hallo
Ik zou graag na mijn masteropleiding voor ongeveer één jaar naar Parijs trekken (september/oktober 2011). Ik zou er willen wonen, werken en terwijl ook een taalcursus volgen. De bedoeling is dus om de Franse taal onder de knie krijgen. Nu vroeg ik me af in hoeverre mijn taalbeperking (spreek wel Engels) het vinden van een job (in de horeca bv.) bemoeilijkt. Iemand enige ervaring hiermee? Ook andere praktische ervaringen zijn welkom!
Groetjes
in disneyland parijs hagt de baan van je taalniveau af voor bijv serveren in een restaurant moet je een aardig woordje frans spreken voor een fast food restaurant weer minder. We hebben ook weekendbaantjes mocht je er interesse in hebben tegen die tijd of je komt de zomer alvast frans oefenen. Je hebt nu de tijd om alvast wat onder de knie te krijgen er zijn gratis sites online, je kan TV5 kijken en naar bijv de franse radio luisteren NRJ Radio zo kan je alvast veel opsteken het gaat immer om de conversatie en niet zozeer om de grammatica voor een bijbaan in ieder geval. succes Nicole ([EMAIL=“nicole.korssen@disney.com”]nicole.korssen@disney.com)
Bedankt voor de reactie!
Zo een zomerbaantje om al eens te oefenen lijkt me een goed idee. Bieden jullie ook in de zomer woonruimte voor personeel aan? Moet je er vlug bij zijn om (voor de zomermaand) een baan te strikken of zoeken jullie continu naar personeel? Ik zag op de website http://disneylandparis-casting.com/en/apply,
dat ze werken met castingdagen op locatie. Worden er in België en/ of Nederland regelmatig zo’n castingdagen gehouden?
Groetjes