casting DISNEYLAND PARIS in Belgie 14/02/2011
Brussel’s next Conferences and Exhibition: 14TH February 2011 14h00-18h00 National King Baudouin Stadium - Brussel’s Heyzel Exhibition Area - Belgium (bring your CV)
(geen datum voor Nederland gepland)
Hallo allemaal,
Mijn naam is Amy. Ik ben 21 jaar oud en studeer rechten. Ik zit nu in mijn masterfase en ga vanaf januari tot en met juni in Parijs studeren. Ik ben alleen met spoed op zoek naar een kamer! Kan iemand mij helpen?
Groetjes
amy
Hoi hoi,
ik ben helemaal nieuw hier en heb een paar vragen!
Ik wil heel graag dit jaar voor een jaar of half jaar naar Parijs
om te gaan wonen en werken natuurlijk.
Alleen durf ik dit niet helemaal allleen…zijn er toevallig nog meer meiden
rond de leeftijd van 20 die ook de stap willen nemen maar het ook
niet alleen durven?
Misschien dat je me dan een mailtje kan sturen en dat we samen eens rond kunnen kijken!
oo1Shanax@hotmail.com
Groetjesss
Hoi Shana!
Wat leuk dat je voor een tijdje in Parijs wilt gaan wonen!
Waarom vind je het eng om in je eentje naar Parijs te gaan?
Toen ik 18 was ben ik in mijn eentje naar Parijs vertrokken en ik heb heel snel vrienden gemaakt, ik was niet alleen.
Want wat stel je je voor bij ‘samen’ met iemand naar Parijs te gaan?
Wil je met iemand die je kent een studio delen (samen in een twee persoonsbed)?
Bedenk je wát je wilt gaan doen in Parijs. Wil je de taal leren, de cultuur onderzoeken, jezelf ontwikkelen? Die dingen gaan (naar mijn ervaring) makkelijker als je in je eentje gaat. Parijs is een stad waar je ook in je eentje heen kúnt gaan, het is in Europa en er zijn geen kannibalen of wat dan ook
Ofwel; als je jezelf (in je eentje) in een avontuur wilt storten, doe dat dan liever in Parijs dan in Singapore!
Bedenk ook wat voor werk je zou willen doen, als au pair kan je bijvoorbeeld bij de familie inwonen maar ook in een aparte studio, als je in de horeca werkt of een andere baan hebt zul je sowieso woonruimte moeten zoeken.
Zelf werkte ik een half jaar in de horeca en toen ben ik een half jaar au pair geworden. Toen ik au pair werd, via een agence, kreeg ik een lijst van alle Nederlandse meisjes die ook au pair waren in Parijs rond die tijd. Ik heb nooit iemand van de lijst gemaild of gebeld, omdat ik tegen die tijd al genoeg Franse/internationale vrienden had.
Er zijn veel bijeenkomsten voor Nederlanders (bijv. eerste woensdag van de maand, Nederlandse Borrel in Lavinia) en evenementen georganiseerd (samen Nederlands elftal kijken, bitterballen eten in de enige snackbar in Parijs die bitterballen verkoopt, Quai de la Tournelle).
Het is een goed idee als je brainstormt met meisjes die hetzelfde idee hebben als jij, en jullie kunnen elkaar vast helpen.
Weet alleen dat je het zélf ook kan en dat als je open staat voor mensen, je zelfs in een grote stad als Parijs niet alleen zult zijn.
![]()
Hallo,
Ik zie deze discussie over Parijs en probeer via deze weg informatie te krijgen over woonruimte in Parijs. Ik ben 18 jaar en zoek een kamer of woonruimte delen voor de maanden mei, juni, juli, aug 2012. Misschien heeft iemand een tip ?
Groet Britt.
Hoi, even een update.
Ik ben zelf nu nog derdejaars HBO student maar ik zou later heel graag willen wonen en werken in Parijs (of in nabije omgeving). Het is geen naïve gedachte of iets, ik wil het echt serieus. Zelf ben ik er twee keer geweest. Ik ben verliefd op de stad, maar ook op de cultuur en de taal. Als ik afgestudeerd ben, hoop ik dat ik redelijk tot goede kennis heb van de Franse taal, aangezien dat wel belangrijk is om verder te komen. Nu zou ik graag tips/advies willen hebben van mensen die ook in Parijs (of ergens anders in Frankrijk) wonen en/of werken. Graag zou ik willen horen hoe jullie het hebben aangepakt. Want hoewel ik het echt wil, heb ik geen idee hoe ik me hierop kan voorbereiden. En soms lijkt alles zo ingewikkeld dat ik het bijna wil opgeven…
Wat leuk dat er zoveel animo is om naar Parijs te gaan. Gezellig !
Als jullie nog werk zoeken kijk dan ook eens in de vacaturebank van www.buitenland-werken.nl
Vooral marketing/sales maar ik zie ook regelmatig andere soort vacatures voorbij komen (Calculator / vertaler / enz…).