Nieuw Zeeland Jan/Feb

Hoi allemaal,

Ik ben Rincke, 40, zoekende naar een eventuele reisgenoot voor NZ.

Ik ga 8 januari tot en met 2 maart naar NZ en denk er over om dat misschien niet (helemaal) alleen te gaan doen.

Even een (erg) beknopte versie over mijzelf:
Happily married, 3 jongens 9,12, en 15,en woon in Zuid Holland.

Ik heb als tiener 3 jaar in NZ gewoond, dus veel connectie met het land, en heb nu nog steeds familie daar ¶. Ik ga regelmatig naar NZ (word mijn 9e keer), maar dit is meestal voor een week of 3, en wil nu, ondanks dat ik er al veel gezien heb, echt een goede rondreis gaan maken (ben zelfs nog nooit op zuid eiland geweest :frowning: ). Ik heb een auto gekocht (grote 4wd Isuzu), en wil hiermee naar puntje bovenin, tot puntje beneden rijden. Dit alles vanuit Havelock North, waar mijn pa woont, en retour weer naar daar. De eerste (ruime) week ben ik bij hem, dus in totaal wil ik zo’n 6 a 7 weken rond reizen.
Het verblijf wil ik zoveel mogelijk low budget doen, met name in de openlucht (hangmat,tarp), en eventueel auto (is een 7 persoons, maar wil er slaapruimte in creëren). Uiteraard een keer en douche opzoeken in een b&b of zo lijkt mij ook erg fijn :slight_smile:

Op mijn “programma” staat zoveel mogelijk natuur, waaronder tramping/hiking (meerdere tracks/walks), vissen, snorkelen, jagen, misschien gletsjer opzoeken, etc. Dus rugzak om, en gaan. Eventueel bezoek aan stad/museum etc ook geen probleem mee. :slight_smile:
Ook wil ik graag white island (vulkaan) bezoeken, en Kaikoura (walvissen gluren ), maar eigenlijk wil ik zoveel mogelijk ongepland doen. Het enigste wat vast staat is de Milford Track (21 feb), en de vliegreizen.
Ik heb niet de planning erg veel haast te hebben, wil genieten. (ben ook geen atleet zeg maar)

Misschien leuk, om een stuk(je) op te trekken? Niks moet, en er staat ook nog niks vast.

Wie weet?

Vriendelijke groeten,
Rincke

Even een upje met updates van mijn “things to do” in NZ :wink:
-Hahei (cathedral cove, snorkelen)
-Whirinaki track
-Tongariro circuit/crossing
-Cape Reinga
-Ninety Mile Beach
-Egmont National Park (mt Taranaki)
-White Island
-Abel Tasman Coast Track
-Kaikoura
-Christchurch
-Queenstown
-Nydia Track
-Welcome Flat
-Greenstone Track

Verder? Nog aan het puzzelen :wink:

Groeten,
Rincke

Huh? Heeft er nog niemand op gereageerd? Wat voor reisgenoot zoek je eigenlijk?

Hi Fleurh,

Valt nog wel mee hoor. Ben ook niet echt super actief op “zoek”. En ik ben natuurlijk veeeeel ouder als de gemiddelde hier op het forum :wink:

Maar zonder gekheid, wat voor reisgenoot zoek ik? Eerlijk gezegd niet specifiek naar een bepaald iemand. Denk (voor mij ook eerste keer op deze manier) iemand die wat makkelijk is, beetje hetzelfde idee heeft wat te doen in nz. Maar als er hier en daar iemand meerijd van a naar b, of moet ik zeggen van n naar z? haha, lijkt mij dat ook leuk/gezellig, weer even een babbeltje onder weg.

Wat ga jij doen? Weinig info bij jouw account. :wink:

Groeten,
Rincke

Vergeet je Stewart Island en Mt Cook niet??

Mt Cook komt zeker op het lijstje. :slight_smile:
Stewart Island weet ik nog niet, nog even bijlezen. :wink: Weet eerlijk gezegd ook nog niet hoe het zit met de oversteek/auto.

Ik weet niet meer of je de auto mee kunt nemen maar is zeker niet nodig op Stewart Island.
Je kunt er een 3 of 10 daagse wandeling maken.

1 like

Kijk dat bedoel ik! :wink:
Ga ik mij zeker nog wat in verdiepen… Ook al komt het niet direct in “de lijst”, altijd handig wat meer te weten voor als dingen anders lopen, en de mogelijkheid zich voor doet.

He
Ik ga 8 januari. T/m 30 mrt …
Ik wil liefste met auto rond reizen. Heb alles open staan…en ben overal voor in.
Ben 26 en houd van avontuur. Dingen ondernemen en ook op zn tijd een borrel :slight_smile:
Vlieg je vanaf schiphol? Misschien hebben we wel dezelfde vlucht :).
Groetjes jacqueline

Hi Jacqueline,

Leuk, ook de 8e :slight_smile:
Ik ga idd vanaf Amsterdam, met klm naar Tokyo, en dan Auckland.
Jij?
Auto is in mijn ogen idd ideaal voor zat avontuur, vandaar ook mijn keuze om mijn eigen 4wd te kopen. Net nog wat meer vrijheid.
Heb ook wel de planning om wat meerdaagse tracks te lopen.
Wat staat er op jouw lijstje?

Groetjes
Rincke

He Rincke

Dat vind ik wel leuk als we dezelfde vlucht hebben, dan kunnen we nog wel even kletsen over onze plannen.
Vlieg je ook rond 15.00 ??
Ik wil zeker een track lopen!!
Ik hoor graag van je!
Groetjes jacqueline

Hi Jaqueline,

Dan hebben we idd de zelfde vlucht :). Of er moeten er meer gaan om die tijd. En dan in Tokio een lange wacht tot de volgende vlucht, volgens mij iets van 8 uurtjes ofzo. Jij ook?
Lijkt mij wel leuk ook om wat ideeën uit te wisselen of op te doen. Reis is er lang zat voor. :wink:
Al een idee welke track je wilt gaan doen?

Gr. Rincke

he rincke

bijna zo ver!! heb je er al zin in? Ik wel, t mag nu ook wel een keer gaan beginnen :slight_smile:
heb toch gekozen om de 11e te beginnen met een busreis. deze duurt een aantal weken en hoop daarna toch nog wat te kunnen rondreizen met een auto maar dat zie ik dan daar allemaal wel. Moet je nog veel voorbereiden of heb je alles rond en klaar om te gaan?
heb je misschien ook een foto/facebook ofzo? dan herken ik je nog in t vliegtuig vind ik wel leuk.
je kunt mij altijd vinden op facebook , jacqueline wiggers uit borne

groetjes jacqueline

Hi Jacqueline.

Zin in zeker!! :slight_smile: Ga wel mn jongens missen, maar ga ook zeker genieten.
Geen slechte start toch de busreis? Kan je ook probleemloos in slaapvallen ipv achter het stuur :wink: Lange busreis? Van waar naar waar ga je?
Hier bijna klaar ja! Nog wat batterijen opladen enzo, tas nog even nawegen, en ik ben er klaar voor.
Jij? Geen losse eindjes meer? :slight_smile:
Ik heb niet echt facebook account. Gebruik ik alleen voor spotify, staat dus niks op. Kan je wel even een foto/stoelnr sturen :wink: kan je even zwaaien/kletsen :wink:

Groeten, Rincke