Nieuw Zeeland evt. reisgenoot m/v gezocht 1 maand jan/feb/maart 2009

Ik ben van plan om de NZ-zomer (jan-maart) 2009 4-6 weken naar Nieuw Zeeland te gaan.
Ik ben in 2002 al eens met een georganiseerde reis geweest en ik wil nu na vele andere verre reizen gedaan te hebben weer eens terug.
Ik wou in 2008 al 4 weken maar dat is helaas niet door gegaan.
Het plan bleef, de periode moet ik niet kiezen.

Wel weet ik dat ik niet met openbaar vervoer of liften wil. Ik ben in 2002 al langs de diverse high-lights geweest en meeste kant-en-klaar routes gaan daar langs. Ik wil nu andere high-lights zien, maar uiteraard zijn een hoop dingen die ik toen gezien heb nu nog steeds leuk.
Ik ga dus in ieder geval met de auto.

Ik zou in in eerste instantie alleen gaan, omdat al mijn vrienden/familie er niet naar toe willen, geen geld hebben of geen tijd. Nu wou ik in NZ dan misschien gewoon liftende-backpackers meenemen voor de gezelligheid.

Maar nu was ik hier hoofdzakelijk aan het lezen over ervaringen van anderen, maar gaande weg bedenk ik me dat ik misschien wel hier een gezellige reis-partner (m/v) kan vinden. Voor de hele reis of een kort gedeelte. Dus even een korte toelichting wie ik ben, wat ik wil en wie ik evt. zoek.

Ik ben 33 jaar, woon in Breda en ben een techneut. Maar ik hou juist van de afwisseling van mijn dagelijks leven en ben dan ook een echte outdoor mens als ik de kans krijg (en die krijg ik niet vaak). Ik ben een rustige jongen, hoewel ik geen feest beest ben, ik ben wel een sociaal mens en ik vind een sociale maatschappij belangrijk.

Ik wil het liefst rond trekken met auto en tent. Soms misschien in het wild kamperen, maar meestal gewoon op een camping. Voor het gemak van goede sanitair, om mensen te ontmoeten en om makkelijk te koken op die handige Nieuw Zeelandse gemeenschappelijk camping-keukens.

Soms ben je de regen en wind misschien wel even beu, en wil ik lekker in een cabin of een hostel waar je ook gewoon lekker op een echt bed kunt slapen.

Ik ben zelf wel een outdoor mens en ik wil dan ook graag gewoon de natuur in. Voor een korte 1 daagse tocht of als het mogelijk is ook meer daagse tochten, zoals de Queen Charlot track, de Route Burn track, if the Milford track. Lekker met rugzak en gps 2-4 dagen langs berghutten of Lodges.

Maar als ik alleen ga is dat niet altijd veilig dus hangt dat af van de voorzorgsmaatregelen die ik daar kan treffen.
(In 2002 deden we met z’n 4e de Caples track, maar hebben we na 1 dag al een alternatieve slaapplaats moeten zoeken bij de eerste berg hut omdat 1 persoon in de groep haar voet brak. Daardoor besef je wel dat je kwetsbaar bent in dit land als je alleen bent. Geen GSM bereik in de bergen).

Hoe wel ik wel van outdoor leven houd ben ik zelf niet echt sportief. Ik doe geen enkele sport, en ik zal zeker niet bungyjumpen. Maar ik heb een redelijk goede conditie en ik houd van natuur en dieren (en natuurlijk cultuur). Dus als ik in een luchtballon, met para-panter, met skydiven, met snorkelen, met duiken, op de mountainbike, enz… lekker kan genieten van de mooie natuur dan zal alleen de prijs een drempel kunnen zijn.

En in de grote steden wil ik lekker geniet van de mensen op straat, musea, dierentuinen, terras en restaurantjes misschien een gezellig cafe 's-avonds en misschien ook wel shoppen. Buiten de grote steden wil ik de lokale cultuur opsnuiven, en ze hebben daar natuurlijk ook nog maori’s, en als ik daar iets kan ervaren van hun echte cultuur (buiten de toeristische trekpleisters zoals Rotorua) dan is dat zeken een bezoek waard.

Ik heb inmiddels heel wat ervaring met kamperen enz. door vele jaren scouting en verre reizen. Kijk maar eens op http://www.famdenijs.nl/joost/ of http://nz.famdenijs.nl/

Heb jij ongeveer de zelfde ideeën, lijkt het je wat om samen te reizen voor een maand of een deel daar van, of lijkt het je gewoon leuk om ideeën en ervaring uit te wissel, laat het me weten.

Ik ga eind 2009 naar New Zeeland!!
Dan ben jij misch alweer terug!!

succes verder

Gr Joyce

December 2009, zo jij maakt je plan ver vooruit. Welke werkgever plant er nu het verlof voor 2009-2010 al? Maar goed, 3 maanden is ook wel lekker lang en dan wordt relatief alleen maar goedkoper. Veel meer nieuw zeeland en toch maar 1 retour ticket kopen. Ik denk niet dat ik mijn baas zo ver krijg. Zou alleen gaan als ik ontslag neem, maar dat is ook niet echt handig.

Waarom zijn je plannen gewijzigd? Ik zag dat je eerst jan. 2009 wou gaan.

Hallo Joost

Ik heb je sites even bekeken en je plannen voor de nieuwe trip.
Kijk maar eens op die van mij.
Krijg je vast ook weer honger.

“Tekst uit standaard email”
Bijgaand de link naar de site van mij over Nieuw Zeeland, er staan bijna 400 foto’s (resolutie van 800x600 pixels) op met begeleidende tekst. Daarnaast is er een reisverslag per dag, routekaarten en vele links.
Je vindt de site op:
[FONT=Times New Roman][FONT=‘Times New Roman’]http://groups.msn.com/JaapEnSonjaNZ
Je kunt zonder lid te worden van de groep alle foto’s van de site bekijken door er gewoon heen te gaan.
[/FONT][/FONT]
Als je wat lui bent aangelegd bezoek dan de foto’s en/of slideshows die je via een Webshots-site van mij kunt bekijken op:
[FONT=Times New Roman][FONT=‘Times New Roman’]http://community.webshots.com/user/jaappostma hierop staan op dit moment 250 foto’s van een kwaliteit van 1600x1200 pixels.[/FONT][/FONT]
Het andere voordeel van deze site dat de foto’s hierop allemaal van de originele kwaliteit 1600x1200 zijn
en dat kon op de MSN-site niet gerealiseerd worden. Daarnaast zijn sinds kort nog wat korte video’s toegevoegd.

Als je trouwens op mijn homepage kijkt, zul je nog een flink aantal Links over Nieuw Zeeland vinden.
http://members.chello.nl/j.postma36/

Inmiddels hebben meer dan 70.000 mensen de sites bezocht. Zelfs op dit moment kijken er dagelijks gemiddeld tussen de 70 en de 110 naar een van de pagina’s van de sites. Het zijn openbare sites, dus iedereen mag en kan hier vrij op kijken en je mag de gegevens van de sites dus probleemloos aan vrienden en bekenden doorgeven die belangstelling voor Nieuw Zeeland hebben.

Inmiddels heb ik geboekt voor 2008.
Ik ga nu alleen van 21-11-2008 t/m 20-12-2008.
Mijn voorlopige programma staat al gedeeltelijk op:
http://groups.msn.com/JaapNZ2008

Veel succes met de voorbereidingen en veel plezier.
Misschien staat er op mijn sites nog ergens een leuke tip.

gr. Jaap Postma
Drachten