Reisgenootje (25+) Nieuw Zeeland nov-dec 2009

Hallo, ik ben wendy, 27 jaar en op zoek naar een reisgenoot die net als ik (nogeens) naar Nieuw Zeeland wil. In 2006 ben ik in 3 maanden door dit fantastische land gereisd, gebruik gemaakt van public transport en zowel het noorder als zuider eiland gezien.

Omdat ik nog lang niet alle mooie plekjes van Nieuw Zeeland heb gezien wil ik in 2009 nog een keer terug. Om meer vrijheid te hebben wil ik met een camper gaan reizen. Het plannen van zo’n reis is niet echt inspirerend in m’n eentje. Vandaar dat ik op zoek ben naar een reisgenoot.

Ik zou graag de 2e helft van 2009 voor ongeveer 4-5 wkn richting NZ gaan. (langer is niet mogelijk vanwege werk.) als je ook met het idee rondloopt om in 2009 naar NZ te gaan en jou idee komt met bovenstaande overeen, laat dan even iets van je horen. Misschien kunnen we (een stukje) samenreizen.

Groetjes Wendy

Hi Wendy, wat een herkenbare situatie :slight_smile: Vijf jaar geleden ben ik voor een jaar naar Australie geweest waarvan ook nog 6 weken Nieuw Zeeland. Zelfs die 6 weken waren niet genoeg en ik vond het zo prachtig. Nu ben ik met de gedachte aan het spelen om of begin 2009 of eind 2009 terug te gaan, maar heb geen zin om weer in hostels te slapen … ben nu 32 jaar. Welke gebieden heb jij al ‘goed’ gezien? Groetjes, Rosalie

Hey Rosalie,
Komt idd erg overeen. In 2006 ben ik er voor het eerst alleen op uitgetrokken en heb dus 3 maanden door NZ gebackpacked. Ben op een flexipas van auckland naar het noorden gereisd en toen terug richting wellington. Daar overgestoken naar het zuider eiland en toen in abel tasman gezeekayakt (1ste hoogtepunten van m’n reis) daarna naar christchuch de Tranz alpine trein gepakt naar greymount en van daaruit naar het zuiden afgezakt voor de glaciers, fjordland (Doubtfull Sound 2e hoogtepunt) en richting Invercargill. Ook nog naar Steward island (3e) geweest en toen via dunedin terug naar Christchurch.

Dat was in het kort mijn reis. Omdat ik graag nog eens terug wil om al die andere mooie delen van nieuw zeeland te zien en dit niet meer alleen wil doen, ben ik dus op zoek naar een reisgenootje.

Ik zou nu ook niet zo snel meer in hostels gaan slapen, maar een camper lijkt me wel wat vanwege de vrijheid die je dan hebt.

Waar ben jij zoal geweest?
Groetjes Wendy

Hoi Wendy,

Waar ik ben geweest … even nadenken over de route :slight_smile: Even praktisch onder elkaar:

1. Christchurch
  2. Akaroa (hoogtepunt!)
  3. Kaikoura (maar niet gezwommen met dolfijnen etc; uiteindelijk ze gewoon goed gezien vanaf het strand)
  4. Picton
  5. Charlotte’s Track (2 dgn gelopen)
  6. Nelson - Abel Tasman Track (2 dgn gelopen)
  7. Wanaka (hoogtepunt ivm prachtige wandeling naar gletsjer)
  8. Queenstown (Kerst gevierd)
  9. Milford Sound (hoogtepunt ondanks de regen)
  10. Dunedin (hoogtepunt)
  11. Christchurch (nieuwjaar gevierd)
    Toen naar Zuidereiland gegaan
  12. Wellington
  13. Napier
  14. Taupo (hoogtepunt letterlijk … skydiven)
  15. Vulkaan wandeling (hoogtepunt)
  16. Rotorua
  17. Coromandel (prachtige stranden)
  18. Auckland

Volgens mij was het dat zo ongeveer. Tussendoor nog wel met de Magic Bus gestopt bij minder interessante plaatsjes voor overnachting. Die bus is mij toen erg goed bevallen. Leeftijd 25+ en chauffeurs wisten zo veel te vertellen. Anyway, die tijd is voorbij … ben geen 20-tiger meer :slight_smile:

Op dit moment weet ik alleen dat ik zeker nog een keer terug moet gaan omdat het nog te vaak in mijn hoofd terug komt … om daar wellicht een tijdje te werken, maar dat hele proces is zo lastig.

Sta jij op hyves?

Groetjes
Rosalie

Hallo wendy!

Ik ga eind 2009 naar New zeeland, ben er nog nooit geweest maar wil het zeker zien, het lieftse met de Camper en dan met een reisgenoot natuulijk
Ik ga dan 3 maanden en zal begin maart 2010 weer terug op Ned bodem zijn!!

Misch is dit voor jou te laat mar ik wens je wel veel succes met de verder planning van je prachtige reis!

Gr joyce