Nieuw op Reisforum, mijn naam is Tjalling Dijkstra en woon sinds kort in Kroatie

Sinds 2 weken woon ik samen met mijn vrouw in Istrie, Kroatie.
Zij heeft hier een baan gekregen en spreekt de taal perfect. Mocht je hier ooit problemen hebben door de taalbarriere, geef ff een gil.

Zelf zoek ik nog iets te doen, dus mocht je iemand nodig hebben of iets weten…! Ik hou me aanbevolen
Heb ruime ervaring in de logistieke sector. Zowel organisatorisch als uitvoerend. zelfstandig ondernemer en denk graag in mogelijkheden!

mvg Tjalling

Hoi Tjalling,welkom op wereldwijzer!
De meeste beschikbare banen zijn in het toerisme en alleen voor de zomermaanden. Je werkt dan vaak 6 of 7 dagen in de week van mei of juni t/m september. Als je in Kroatië woont en je werkt voor een Nederlands toeristisch bedrijf (zoals een reisbureau, vakantieaanbieder, touroperator etc) krijg je normaal gesproken een Kroatisch loon in plaats van een Nederlands loon. Het maandloon in het toerisme ligt ongeveer rond de 3000 tot 3500 kuna (400 tot 470 euro)
De grootste kans op het vinden van een baan heb je dus als je een groot netwerk van contacten binnen Kroatië hebt opgebouwd.
Indien je nog op zoek bent naar meer informatie dan kan je altijd een berichtje posten op het Kroatië Forum
groet,georgessiam.